وزیر جدید با وعده‌‎های سازنده آمد

تکلیف صندلی اصلی وزارت ورزش و جوانان بالاخره مشخص شد و احمد دنیامالی، رئیس سابق فدراسیون قایقرانی با کسب۲۵۳رای موافق از مجلس، وزیر ورزش و جوانان لقب گرفت.
کد خبر: ۱۴۷۰۰۰۲
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش

وزیر جدید با وعده‌‎های سازنده آمد

اوحالا ششمین فردی است که برمسند این وزارتخانه می‌نشیند.پیش ازاوعباسی، صالحی‌امیری، شریعتمداری، گودرزی، سجادی، سلطانی‌فر، سجادی و هاشمی این مسئولیت را بر عهده داشتند که از میان اینها صالحی‌امیری، شریعتمداری و سجادی سرپرست بودند. حالا دنیامالی دوره جدیدی را در وزارت ورزش آغاز خواهد کرد.

تعامل برای حل چالش‌ها
دنیامالی با وعده‌هایی امیدوارکننده گام به وزارت ورزش و جوانان می‌گذارد. اوکه به دلیل داشتن کرسی درفدراسیون جهانی قایقرانی، تعاملات بین‌المللی را خوب بلداست می‌تواندبرای بهبود شرایط ورزش ایران دربعد بین‌المللی بهترین گزینه ممکن باشد.وی البته انتظارات دیگری هم دارد و وعده‌های مهمی هم داد.دنیامالی در بدو انتصابش به عنوان وزیر ورزش و جوانان گفت: شناخت مناسبی نسبت به امور مدیریت، برنامه‌ریزی و مسائل محوری حوزه ورزش وجوانان دارم؛می‌توان درتعامل با مجلس چالش‌های حوزه ورزش و جوانان را رفع کرد. احتمالا اشاره دنیامالی به بحث‌های کلان مالی و چالش‌های مربوط به آن و البته زیرساخت‌های ضعیف در بسیاری از جنبه‌های ورزش است. دنیامالی برای گره‌گشایی می‌خواهد از نیروهای جوان بیشتری استفاده کند. وی در این باره گفت: باید به جوانان اعتماد کنیم تا با خلاقیت و نیروی جوانی راه‌های جدیدی برای عبور از مشکلات و چالش‌ها داشته باشیم.
 
جوانان؛ مسأله اصلی
بحث دیگر اعتماد به جوانان است؛ جوانانی که ممکن است در دوره‌های قبلی وزارت در موارد متعددی نادیده گرفته شده باشند؛ به ویژه در بحث مدیریت. دنیامالی گفت: باید به جوانان اعتمادکنیم تاباخلاقیت ونیروی جوانی‌شان راه‌های جدیدی برای عبوراز مشکلات وچالش‌هاداشته باشیم. نمی‌توان باروش‌های سنتی به دستاوردی برسیم.بپذیریم نسل جدید نیازهای متفاوتی دارد که پاسخگویی به آن با شناخت دقیق و طراحی برنامه‌ تحولی با جلب مشارکت جوانان درفرآیند تصمیم‌سازی ورعایت اصول وقوانین امکان‌پذیر است.
 
حل مشکل جوانان
اهم صحبت‌های دنیامالی به توجه او به جوانان اختصاص داشت که می‌تواند بسیار امیدوارکننده باشد. او در ادامه صحبت‌های خود به عنوان وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: وزارت ورزش باید فراز و فرودهای جاری و معمول را نگاه کند، پس این‌که تصور شود با مصوبه و سند می‌توان مشکل جوانان و نوجوانان را حل کرد، تصور نادرستی است. از این‌رو وزارت ورزش و جوانان با پیگیری دقیق ستادهای ساماندهی امور جوانان در سطوح ملی، استانی و شهرستانی می‌توانند در حل مشکلات جوانان به بهترین شکل عمل کنند و سبب افزایش رضایت جوانان شوند. وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: لازمه تحقق، رصد نگرش جوانان با محوریت استقرار پایگاه جامع اطلاعات جوانان است. شما نمایندگان ریل‌گذار صحیح هستید و می‌توانید به ما کمک کنید.
 
دیپلماسی ورزشی
بخش بسیار مهم دیگر صحبت‌های دنیامالی به نقش ورزش در دیپلماسی اختصاص داشت. وی بیان کرد: ورزش در جهان امروز یکی از میدان‌های اصلی جنگ نرم است و دستگاه تبلیغاتی دشمن میدان ورزش را به عنوان یکی از عرصه‌های مهم ترویج ارزش‌های مدنظر خود انتخاب کرده است؛ امری که باعث شده سازمان‌های بین‌المللی ورزش از ادعای همیشگی خود مبنی بر جدایی ورزش از سیاست فاصله بگیرند و با سیاست‌ورزی‌های مغرضانه، مرزبندی خود را با کشورهای غیر شفاف‌تر کنند. مواجهه منفعلانه این سازمان‌ها با رژیم منحوس و کودک‌کش صهیونیستی و برخورد متفاوت با سایر کشورها نمونه بارز این سیاست دوگانه است. اکنون باید بپذیریم که ورزش در نظام بین‌الملل در شرایط حساس و ویژه‌ای قرار گرفته و حرکت عزتمندانه و کنشگرانه نظام جمهوری اسلامی ایران در این میدان‌ها، نیازمند هوشیاری، شجاعت و خودباوری است که بحمدا... این بصیرت و هوشیاری در جامعه پرافتخار ورزش ایران به وفور یافت می‌شود.
 
استفاده درست از استعدادها
نکته مغفول دیگر در ورزش ایران استفاده درست از استعدادهاست که دنیا‌مالی درخلال صحبت‌های خود به درستی به آن اشاره کرد و گفت: باید استعدادهای ورزشی‌مان در اقصی نقاط این مرزوبوم راقدربدانیم و به این نکته مهم توجه کنیم که تمام جوانان و نوجوانان ما حتی در دور افتاده‌ترین روستاها و مناطق کشور هم باید فرصت ارتباطی جسمانی،بهره‌مندی از خدمات ورزشی با‌کیفیت و همچنین فرصت تبدیل استعدادشان را داشته باشند.

شفافیت در ورزش
دنیامالی خاطرنشان کرد: ورزش تربیتی مورد توجه من است.ورزش دانش‌آموزی هم درساختار نظام کشورخیلی مهم است و امیدوارم پس از رای اعتماد شما و با همکاری با وزارت آموزش و پرورش بتوانیم کار خاصی دربحث المپیادهای ورزشی نوجوانان انجام دهیم. درخصوص یک راهبرد دیگر،ساماندهی وگسترش ورزش درواقع حرفه‌ای راداریم‌.درورزش حرفه‌ای، مهم بحث نبودن شفافیت است. همه تلاشم را می‌کنم که شفافیت را در بحث ورزش حرفه‌ای به هر حال به رسمیت بشناسیم.

اهم وعده‌های دنیامالی
استفاده از نیروی جوان در وزارتخانه
سیاست‌هایی برای ازدواج آسان  جوانان
پررنگ کردن نقش ورزش در حوزه سلامت
اهمیت به نقش دیپلماسی ورزشی
استعدادیابی ازسراسر کشور
توجه به ورزش دانش‌آموزی

وزرای ورزش و جوانان از ابتدا تا کنون

محمد عباسی
۱۳۹۰تا۱۳۹۲

محمود گودرزی
۱۳۹۲تا ۱۳۹۵

مسعود سلطانی‌فر
۱۳۹۵تا ۱۴۰۰

سید‌حمید سجادی
۱۴۰۰تا ۱۴۰۲

کیومرث هاشمی
۱۴۰۲تا ۱۴۰۳

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها