آمادگی شرکت چینی برای سرمایه گذاری در هرمزگان

یک شرکت سرمایه گذاری چینی برای راه اندازی کارخانه تولید صنایع معدنی و شیمیایی در هرمزگان اعلام آمادگی کرده است.
یک شرکت سرمایه گذاری چینی برای راه اندازی کارخانه تولید صنایع معدنی و شیمیایی در هرمزگان اعلام آمادگی کرده است.
کد خبر: ۱۴۶۹۴۴۵

هرمزگان-جام جم انلاین-یک شرکت سرمایه گذاری چینی برای راه اندازی کارخانه تولید صنایع معدنی و شیمیایی در هرمزگان اعلام آمادگی کرده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان در نشست ارزیابی با سرمایه گذاران کشور چین در بندرعباس گفت: تولید این کارخانه سالانه ۷۰ هزار تن کربنات اِستِرانسیم است که برای تهیه مواد مغناطیسی، شیشه، سرامیک و انرژی خورشیدی کاربرد دارد.


خلیل قاسمی افزود: تعهد شرکت سرمایه گذاری کشور چین برای ساخت این کارخانه ۲۰ میلیون دلار است که در مدت ۱۰ ماه ساخته می‌شود.


رئیس سازمان صمت هرمزگان گفت: با راه اندازی این کارخانه ۲۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.


قاسمی افزود: مواد اولیه تولیدات این کارخانه هم مواد معدنی از جمله کربنات سدیم، گوگرد، سلستیت و زغال سنگ است که بخشی از معادن هرمزگان و بقیه از خارج استان تامین می‌شود.


وی گفت: قرار است این سرمایه گذاری در شهرک صنعتی بندرعباس صورت گیرد.رئیس سازمان صمت هرمزگان گفت: ۹۰ درصد تولیدات این کارخانه صادراتی است که اررزش آن سالانه ۵۱ میلیون دلار است.قاسمی افزود: تامین آب، برق، مواد اولیه، نیروی کار و گاز طبیعی از مهمترین درخواست‌های این شرکت سرمایه گذار است.


لی نماینده شرکت سرمایه گذار کشور چین هم در این نشست گفت: هرمزگان بعلت حمل و نقل دریایی، هوایی، زمینی و ریلی یکی از بهترین استان‌ها برای سرمایه گذاریست.


وی گفت: هرمزگان از نظر برخی از مواد معدنی نیز بسیار غنی است.وجود مجتمع بندری شهیدرجایی بندرعباس، پالایشگاه‌های نفت و گاز، حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی و زمینی، کارخانه‌های فولاد و آلومنیوم از جمله مهمترین ظرفیت‌های هرمزگان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها