در سیصد و شانزدههمین روز حمله به غزه و کرانه باختری فلسطین

شهادت ۱۵فلسطینی در شهرک الزوایده

همزمان با سیصد و شانزدههمین روز جنگ در غزه، جنگنده‌های ارتش اشغالگر صهیونیستی بامداد امروز (شنبه) در جنایتی دیگر ۱۵ فلسطینی را شهید کردند.
کد خبر: ۱۴۶۹۱۷۶

به گزارش جام‌جم‌آنلاین از العالم،همزمان با سیصد و شانزدههمین روز جنگ غزه، جنگنده‌های ارتش اشغالگر صهیونیستی بامداد امروز (شنبه) در جنایتی دیگر ۱۵فلسطینی را شهید کردند.

براساس اعلام منابع فلسطینی، در سیصد و شانزدههمین روز از حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری فلسطین، ارتش اشغالگر صهیونیستی بامداد امروز خانه‌ای را در شهرک الزوایده در مرکز باریکه غزه بمباران کرد که در این حمله ۱۵فلسطینی شهید و شمار زیادی هم زخمی شدند و هنوز افراد زیادی هم زیر آوار مانده‌اند.

درهمین حال، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در باریکه غزه اعلام کرد از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته ۱۱۵نوزاد شیرخوار در حملات ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

بلومبرگ از هزینه وحشتناک ۸۰میلیارد دلاری بازسازی غزه خبر داد

خبرگزاری بلومبرگ آمریکا در گزارشی به هزینه وحشتناک آواربرداری منازل ویران شده در نوارغزه پرداخته و تاکید کرد بازسازی این منطقه عملیاتی پیچیده است.

این خبرگزاری اعلام کرد: عملیات بازسازی نوارغزه شاید بیش از ۸۰میلیارد دلار هزینه داشته باشد و این علاوه بر هزینه ۷۰۰ میلیون دلاری برای برداشتن ۴۲میلیون تن آواری است که جنگ ویرانگر اسرائیل علیه این منطقه برجای گذاشته است.

این خبرگزاری آمریکایی به نقل از دانیل ایگل از بزرگترین اقتصاددانان موسسه پژوهشی رند که دفتر آن در کالیفرنیاست افزود: اگر هزینه‌های پنهان مانند تاثیر طولانی مدت مرگ‌ها، مجروحیت‌ها و صدمات وارد شده بر این منطقه بر بازار کار را در نظر بگیریم، بازسازی نوارغزه ۸۰میلیارد دلار هزینه دارد.

بلومبرگ تاکید کرد، براساس گزارشات منتشر شده بیش از ۷۰ درصد خانه‌های غزه علاوه بر بیمارستان‌ها و اماکن تجاری خسارت دیده‌اند و البته این‌ها ساختمان‌هایی است که دردرگیری‌های گذشته نیز مستهلک شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها