انتخاب‌های مردم از قاب جادو

مخاطبان وفادار رسانه‌ملی باز هم پیامک‌های بسیاری را به سامانه ۱۶۲ ارسال کردند و خواسته‌ها و پیشنهاداتی در زمینه‌های مختلف داشتند. ضمن این‌که به مناسبت روز خبرنگار در ۱۷ مرداد این روز را به همه خبرنگاران به‌خصوص خبرنگاران رسانه‌ملی تبریک گفته بودند.
مخاطبان وفادار رسانه‌ملی باز هم پیامک‌های بسیاری را به سامانه ۱۶۲ ارسال کردند و خواسته‌ها و پیشنهاداتی در زمینه‌های مختلف داشتند. ضمن این‌که به مناسبت روز خبرنگار در ۱۷ مرداد این روز را به همه خبرنگاران به‌خصوص خبرنگاران رسانه‌ملی تبریک گفته بودند.
کد خبر: ۱۴۶۹۱۶۷
نویسنده صدف تهرانی - گروه رسانه

ازطرفی به خاطر قهرمانی ومدال‌آوران المپیک هم پیام‌های شادی خودرابه این سامانه ارسال کردند.اما درد‌دل‌هایی هم ازعدم پرداخت حقوق و مزایا یا بالا بودن اجاره‌خانه و معضل بیکاری داشتند. در این میان از برخی برنامه‌ها تشکر کردند و پیشنهاداتی هم در این زمینه داشتند، اما برخی کلیدواژه‌ها بیش از بقیه تکرار شده بود. از جمله تشکر از برنامه‌های رادیو محرم و «پاورقی» و «سمت خدا» و برنامه‌هایی از این دست. در ادامه به برخی پیامک‌های مردمی می‌پردازیم و تشکر و درخواست‌هایی که از این رسانه دارند.
   
رادیو محرم شنیدنی
رادیو محرم یکی از رادیوهای فصلی است که توانسته نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند و شنونده‌های بسیاری دارد. از این‌رو یکی از کلیدواژه‌های پرتکرار را به خود اختصاص داده است و مخاطبان بسیاری از برنامه‌های این رادیو تشکر کردند. یکی از مخاطبان در پیامک خود نوشته بود: «من با این رادیو عاشق حسین شدم».جالب‌تر این‌که پیش از این محمدجواد حق‌پرست، مدیر واحد فضای مجازی رادیو محرم ضمن اعلام خبر رکوردزنی خیره‌کننده و ۲۵ میلیونی رادیو محرم بیان کرد: این اولین‌بار است که یک شبکه رادیویی می‌تواند این حجم از مخاطب را جذب کند. در بستر فضای مجازی، میانگین بازدید مخاطبان از پست‌های روزانه شبکه‌های اجتماعی گوناگون بسیار چشمگیر بوده است.
   
پاورقی ساده اما دیدنی
یکی از برنامه‌هایی که مورد توجه مخاطبان این رسانه قرارگرفته و ازپخش مجدد آن تشکر کرده‌اند، برنامه «پاورقی» است. این برنامه با اجرای محمدرضا شهبازی از شبکه دو پخش می‌شودو با هدف روشن شدن ابعاد اخبار منتشر شده در فضای مجازی با زبان طنز، سعی در نمایان کردن لایه‌های پشت پرده اخبار و افراد مرتبط با اتفاقات در فضای مجازی دارد. این برنامه سعی می‌کند بدون پیچیدگی‌های فرمی و زبانی، اخبار و اتفاقات روزانه را مرور کند. همچنین این برنامه از حضور نویسندگان طنزپرداز در قسمت‌های مختلف بهره می‌برد.تهیه‌کننده برنامه پیش از این درباره فصل اول به جام‌جم گفته بود  اخبار دروغین به جامعه ارائه می‌شد، رسانه باید کاری انجام می‌داد و اول از همه با برملا کردن دروغ‌ها از شتاب رسانه‌های بیگانه برای گسترش ناآرامی‌ها جلوگیری می‌کرد. برای همین روشنگری مردم و برملا کردن چهره واقعی شبکه‌‌های خبری معاند را در این برنامه در دستورکار قرار دادیم.
   
آقای قاضی پرطرفدار
از زمانی که فصل دوم مجموعه «آقای قاضی» روی آنتن رفته تا به امروز توانسته نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند تا جایی که مدام در پیامک‌هایی که به سامانه ۱۶۲ ارسال می‌کنند، به خاطر تولید و پخش آن از دست‌اندرکاران این مجموعه تشکر می‌کنند. آقای قاضی محصول سال ۱۴۰۱ شبکه دو است که داستان قضاوت‌های یک قاضی را روایت می‌کند. فصل اول آقای قاضی دارای ۴۳ قسمت و فصل دوم آن در روزهای پنجشنبه و جمعه روی آنتن شبکه دو می‌رود. سریال «آقای قاضی» درامی در فضای دادگاه است که تمام اتفاقات آن در دادگاه رقم می‌خورد و همه قسمت‌های آن از موضوعات واقعی اقتباس شده‌ است.
   
ماجراهای کوشا و دوستان عجیبش
مجموعه پویانمایی «چل پله زیرزمین» که این روزها روی آنتن شبکه کودک است توانسته عنوان یکی از برنامه‌های پربیننده را از آن خود کند. «چل پله زیرزمین» تازه‌ترین پویانمایی مرکز انیمیشن سوره به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علیرضا طاهری و نویسندگی نسیم خراشادی‌زاده است که سری جدید آن در حال پخش است. این مجموعه در ژانر ماجراجویانه - آموزشی برای مخاطب کودک و نوجوان تولید و با تکنیک دوبعدی رایانه‌ای ساخته شده و همچنین لحنی کمدی فانتزی دارد. این اثر هشت شخصیت با نام‌های «کوشا»، «دکتر تور»، «گردوله»، «بادکنک (کوپَلِه)»، «خرخف»، «زیپی»، «کُلَنجَک»، «انگول» دارد که هر کدام داستان متفاوتی دارند. کوشا قهرمان مجموعه، پسری پُرجنب و جوش و فعال است که اعتقاد دارد که برای هر مشکلی باید راه‌حلی وجود داشته باشد پس نسبت به یادگیری شور و شوق زیادی دارد. از آنجاکه اهل یاری کردن و کمک به دیگران است، رهبر تیم محسوب می‌شود. در کنارش دکتر تور دانشمندی عجیب و غریب است که به اخلاق علمی بی‌توجه و با جاه‌طلبی و کنجکاوی بیش از اندازه مدام دست گل به آب می‌دهد.
   
یک مکث آگاهانه
برنامه «مکث» از جمله برنامه‌های پربیننده‌ است که هر هفته در پیامک‌های مردمی از آن تشکر می‌شود. این برنامه از همان ابتدای شروع کار نشان داد دنبال جدل نیست و فقط طرح پرسش می‌کند.این برنامه با همان پرسش ابتدایی که برای مخاطب طرح می‌کند، تکلیف تماشاگر را با خودش روشن می‌کند و مخاطب به سادگی متوجه می‌شود که قرار است با چه کلیدواژه‌هایی روبه‌رو شود. کلیت برنامه قرار است طرح یک پازل را مقابل بیننده قرار دهد و هر تکه آن به نوعی در یک یا چند قسمت تکمیل شود. آن طور که تهیه‌کننده و مجری برنامه پیش از این گفته بود، تلاش شده پشت‌پرده‌ سیاسی مسائل فرهنگی برای مخاطب بیان شود. از مدل توجه به زبان فارسی، پیاده‌روی اربعین، دیکتاتوری رسانه و مالکیت رسانه‌ها گرفته تا مسائلی که از سوی پهلوی‌چی‌ها بیان می‌شود و مفاهیمی همچون رویای آمریکایی و... 
   
مجله دیدنی شبکه چهار
«شیوه» از آن دست برنامه‌هایی است که مخاطبان خاصی دارد. این برنامه از شبکه چهار پخش می‌شود و برخی مخاطبان به خاطر پخش مجدد آن تشکر کرده‌اند. این برنامه مناظره‌هایی را در باب حکمرانی میان کارشناسان ذی‌ربط موضوع برنامه برگزار می‌کند.

شیوه برنامه‌ای گفت‌وگو محور در باب حکمرانی است که به موضوعات روز، مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می‌پردازد و افراد صاحب‌نظر و کارشناس در هر قسمت مهمان برنامه شیوه به میزبانی عطاءا... بیگدلی می‌شوند تا با گفت‌وگو و مناظره در باب موضوع مطرح‌شده، به تحلیل، نقد و بیان دیدگاه‌های مخالف و موافق خود در زمینه عنوان مورد بحث بپردازند.
   
طوبی؛ همدلی ایران و عراق
چند شبی است که مخاطبان شبکه یک به تماشای مجموعه‌ای به نام«طوبی» می‌نشینند. این مجموعه راسعید سلطانی ساخته ودر همین قسمت‌های ابتدایی توانسته نظرمخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. تا جایی که روابط پدر و دختری در این سریال نظر عده‌ای را به خود جلب کرده است.این سریال ازداستان کتاب اربعین طوبی اثرمحسن امامیان اقتباس شده است.طوبی قصه‌اش را طی سه‌دهه روایت می‌کند. این سریال داستان خانوادگی‌ای دارد که در روایتی تاریخی شخصیت دختری را در عراق و ایران به‌تصویر می‌کشد. نکته قابل‌توجه در این اثر، نمایش هنرمندانه وحدت و همدلی میان دو ملت ایران و عراق است.
 
تاریخ سرزمین مادری
مخاطبانی که بیننده مجموعه «سرزمین مادری» بودند، در فصل سوم با بازی آرش مجیدی در قامت رهی مواجه شدند. بازیگری که ادامه نقش شهاب حسینی را بازی کرد. برخی از مخاطبان با ارسال پیامک به این سامانه از حضور و بازی این هنرمند تشکر کردند. همچنین از ساخت این سریال که در سه فصل توانست بخش‌های مهمی از تاریخ را به تصویر بکشد. این مجموعه به بررسی تاریخ سیاسی ـــ اجتماعی ایران از سال ۱۳۲۰ تا پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ در بستر زندگی فردی به نام رهی می‌پردازد و در قالب سه فصل برای پخش آماده شد. در فصل اول سریال، کودکی رهی که شخصیت اصلی سریال است به تصویر کشیده می‌شود که نقش او را علی شادمان بازی کرد. 
   
قهرمان بین‌المللی
«قهرمان» که سری جدید آن روی آنتن است نیز توانسته مورد‌توجه مخاطبان بسیاری قرار بگیرد. به همین خاطر در پیامک‌ها از پخش این برنامه تشکر شده است. سری دوم این مسابقه ورزشی و جذاب که تولید آن چندی است آغاز شده با سری نخست آن تفاوت عمده‌ای دارد. تفاوت عمده این فصل با فصل گذشته در بین‌المللی بودن فصل جدید است. در سری جدید، شرکت‌کنندگانی از اقصی‌نقاط جهان شرکت دارند. ورزشکارانی از برزیل، ایرلند، هند، اسپانیا، لبنان، لهستان و...به رقابت باهم می‌پردازند.در این فصل بازطراحی بسیار بنیادینی در دکور صورت گرفته که استودیو و دکور، در فضایی بالغ بر ۶ هزار متر اجرا شده است. 
   
سربداران و ستایش را پخش کنید
یکی از شبکه‌های موردعلاقه مخاطبان تلویزیون، شبکه آی‌فیلم است که اقدام به پخش مجموعه‌های خاطره‌انگیز می‌کند. به همین‌دلیل مخاطبان درخواست پخش سریال‌هایی راازاین شبکه دارند. ازجمله مجموعه‌های سربداران،ستایش و... .همچنین از پخش مجموعه‌های روی آنتن تشکر شده است که خاطرات بسیاری را برای مخاطبان زنده می‌کند. 
   
درس‌هایی از قرآن
«درس‌هایی از قرآن» نام برنامه‌ای است که در آن سخنرانی‌های حجت‌الاسلام محسن قرائتی پخش می‌شود. وی در این برنامه به بیان نکات اخلاقی فردی و اجتماعی که از قرآن و روایات برداشت شده،می‌پردازد.عده‌ای ازمخاطبان درخواست پخش این برنامه را داشتند و دلیل‌عدم پخش آن را سؤال کرده‌اند. هرساله مسابقاتی تحت‌عنوان «درس‌هایی ازقرآن» براساس مطالب این برنامه در سطح مدارس کشور برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها