خاطرات کاغذی

اژد‌های راه‌آهن

امیلی، یک دختر هشت ساله بود که احساس می‌کرد در تونل راه‌آهن نزدیک خانه‌شان چیز خاصی وجود دارد، یک روز در حین دنبال‌کردن یک موش صحرایی در اطراف تونل، به ناگاه به داخل حفره‌ای زیرزمینی سقوط کرد و افتاد روی دم یک اژد‌های چند صد‌ساله و از این بابت نه‌تن‌ها امیلی که اژد‌ها هم شگفت‌زده شد.
کد خبر: ۱۴۶۸۲۳۶
نویسنده مریم فلاح - نویسنده و پژوهشگر
تعداد بازدید : 7

اژد‌هایی مهربان که خیلی زود امیلی با او دوست شد. اژد‌ها از ترس تفنگ شکارچیان زندگی در زیر زمین را به زندگی در طبیعت ترجیح داده بود و از این جهت قدرت بال‌هایش را برای پرواز از دست داده بود.

از دوستی و همبازی‌شدن امیلی با اژد‌ها آن‌ها شب‌هنگام از تونل بیرون آمده و اژدها، امیلی را با دوستانش که به نحوی در طبیعت خود را استتار کرده بودند، آشنا کرد و بعد با تشویق دخترک اژد‌ها موفق شد دوباره در آسمان به پرواز درآید و... خلاصه که پس از دوستی امیلی و اژد‌های راه‌آهن، آن‌ها ماجرا‌های فراموش نشدنی و دیدنی داشتند. مهوش افشاری و همت مومیوند از جمله صداپیشگان این کارتون بودند.

«اژد‌های راه‌آهن» (با عنوان انگلیسی: The Railway Dragon) محصول ۱۹۸۹ کانادا بود. این اثر بر‌اساس متن‌هایی از پاتریک گرانلیز و درک دیوریو به‌طور مشترک توسط هیلاری فیلیپس و جرالد تریپ کارگردانی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها