رئیس اداره دامپزشکی خاش گفت:

معدوم سازی بیش از ۸۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز غیربهداشتی در خاش

بیش از ۸۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز غیربهداشتی در این شهرستان جمع آوری و معدوم سازی شد.
کد خبر: ۱۴۶۸۲۳۲

معدوم سازی بیش از ۸۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز غیربهداشتی در خاش

به گزارش جام جم آنلاین،امان الله رخشانی گفت: باهدف پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام و تامین سلامت عمومی جامعه، میزان ۸۰۰ کیلوگرم در زمان اجرای گشت مشترک کارگروه نظارت بهداشتی خاش کشف شده است.
وی افزود: کارشناسان واحد نظارت اداره دامپزشکی خاش در بازدید‌های نظارتی مستمر و شبانه روزی از تعداد ۴۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی از قبیل قصابی ها، فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها بازدید بهداشتی کردند.
رئیس اداره دامپزشکی خاش ادامه داد: در این بازدید‌ها در یک واحد صنفی قصابی موارد غیربهداشتی مشاهده و مقدار بیش از ۸۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز که بدلیل شرایط نامناسب نگهداری، تغییرات ظاهری فرآورده خام و شواهد فساد، غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده شده بود پس از جمع آوری فرآورده مورد نظر به صورت موقت ضبط و به دستور مقام قضایی معدوم و واحد صنفی متخلف با هماهنگی مرجع قضایی مهروموم شد.
وی گفت: گشت مشترک بهداشتی با همکاری دستگاه‌های ذیربط ادارات شامل مرکز بهداشت، تعزیرات حکومتی، فرمانداری شهرستان و پلیس تشکیل شده و فعالیت می‌کند.
رخشانی تاکید کرد: با توجه به وسعت و تنوع کار دامپزشکی، سامانه تلفنی و مردمی ۱۵۱۲ اداره دامپزشکی خاش آماده دریافت شکایات، گزارشات، انتقادات، نظرات و پیشنهادات شهروندان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها