آغاز مرحله اول واکسیناسیون دام علیه تب‌برفکی

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بهمئی از آغاز مرحله اول واکسیناسیون رایگان تب‌برفکی دام سبک و سنگین روستایی و عشایری در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۷۶۲۶
آغاز مرحله اول واکسیناسیون دام علیه تب‌برفکی
 
به گزارش جام جم آنلاین،شاهین فتاحی با بیان اینکه اجرای این طرح با اولویت کانون‌های بیماری، مناطق پرتراکم و پرتردد روستایی و عشایری شهرستان بهمئی آغاز شد، گفت: اجرای بهینه این طرح نیازمند به همکاری دامداران با اکیپ‌های دامپزشکی است که در این طرح ۹۵ در صد جمعیت دام سنگین و ۹۰ در صد جمعیت دام سبک شهرستان در بخش روستایی و عشایری تحت پوشش واکسیناسیون به‌صورت رایگان قرار خواهد گرفت.
رئیس اداره دامپزشکی بهمئی افزود: در حال حاضر گروه‌های واکسیناسیون این شهرستان در دو بخش دولتی و خصوصی در حال اجرای واکسیناسیون تب‌برفکی دام‌های سبک و سنگین این شهرستان هستند.
وی تصریح کرد: دامداران درصورتی‌که علائمی مانند کاهش اشتها، ایجاد تاول  در ناحیه دهان و سم، تب  و کاهش تولید شیر را در دام‌های خود مشاهده کردند، سریعاً موضوع را به اداره دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.
فتاحی از دامداران درخواست کرد: برای پیشگیری از شیوع بیماری، همکاری لازم را با گروه‌های واکسیناسیون دامپزشکی داشته باشند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها