هراس از حمله ایران، زندگی در سرزمین‌های اشغالی را مختل کرده است

بی‌بی به دنبال فرار از بحران

دشمن صهیونیستی در تیررس مقاومت

چندی پیش، قبل از وقوع عملیات ترور شهید فؤاد شکر و شهید اسماعیل هنیه، شاهد دو عملیات شناسایی دقیق از سوی حزب‌ا... در عمق استراتژیک اراضی اشغالی بودیم. پهپاد هد‌هد، توانست به‌عنوان چشم بینای مقاومت، از بسیاری از سایت‌های نظامی و امنیتی اراضی اشغالی تصویربرداری کرده و دقیق‌ترین اطلاعات را به مقاومت،در‌خصوص این اماکن حساس و محرمانه ارائه دهد.
کد خبر: ۱۴۶۸۱۶۷
نویسنده عدنان منصور / وزیر خارجه اسبق لبنان
 
دشمن صهیونیستی نیز نتوانست هد‌هد را سرنگون کند و حتی از عملیات آن نیز اطلاع پیدا نکرد. رسانه‌ها و منابع خبری در اراضی اشغالی اذعان کردند که این یک شکست امنیتی بسیار سنگین و جبران‌ناپذیر بوده است. در مقابل، حزب‌ا...لبنان پیام روشنی را به رژیم اشغالگر صهیونیستی داد؛ این‌که عمق استراتژیک اراضی اشغالی زیر چکمه‌ها و در تیررس مقاومت است. حتی جزئی‌ترین و محرمانه‌ترین اماکن(‌به‌زعم صهیونیست‌ها) از این رصد دقیق و احتمال ضربه‌پذیری مصون نیستند.در این معادله، نمی‌توان میان حیفا، تل‌آویو، دیمونا و شهرک‌های صهیونیستی تفکیکی قائل شد. زمانی که از تسلط حزب‌ا... بر عمق استراتژیک اراضی اشغالی سخن می‌گوییم، یعنی مقاومت لبنان در هر زمان که اراده کند بر هر مکانی در نقطه به نقطه اراضی اشغالی به لحاظ اطلاعاتی و میدانی مسلط خواهد شد. در صورتی‌که رژیم صهیونیستی وارد جنگی تمام‌عیار با لبنان شود، با این توانایی انکارناپذیر و قدرتمندانه از سوی مقاومت مواجه خواهد شد و این به‌معنای تشدید دامنه ضربه‌پذیری صهیونیست‌ها و رقم خوردن شرایطی جهنم‌گونه برای آنهاست.مقاومت نه فقط در لبنان، بلکه در دیگر نقاط منطقه از‌جمله فلسطین نیز قدرت شناسایی و اقدام خود را به رخ دشمن صهیونیستی کشیده و در حساس‌ترین برهه‌های زمانی، سخت‌ترین ضربات را از مکانی که دشمن(‌رژیم صهیونیستی) تصور نمی‌کرده به آن وارد ساخته است. مقاومت، محاسبات رژیم‌ صهیونیستی را در موارد گوناگون بر‌هم زده است.همگان به یاددارندکه درجریان جنگ تابستان سال ۲۰۰۶ میلادی(‌جنگ حزب‌ا...ورژیم صهیونیستی)، چگونه در سرنوشت‌ساز‌ترین مقاطع جنگ، صهیونیست‌ها دچار شوک و حیرت شدند.
درنهایت پس از ۳۳ روز صهیونیست‌ها شکست را پذیرفتند. در حال حاضر نیز قدرت مقاومت تحت‌تاثیر عوامل گوناگون تقویت شده و این ارتقا و پیشرفت، هم در عرصه اطلاعاتی و هم در عرصه میدانی و نظامی قابل مشاهده و احصاست. رژیم صهیونیستی در‌صدد است به افکار عمومی این گونه القا کند که دست برتر را در منطقه و جنگ غزه دارد اما کسانی که با مفهوم موازنه قوا و مصادیق آن آشنا هستند، چنین ادعایی را مورد تایید قرار نمی‌دهند.عدم تحقق اهداف تل‌آویو در جنگ غزه ازیک‌سو و وضعیت آشفته‌ای که در ارتش رژیم صهیونیستی،نهادهای امنیتی وکابینه نتانیاهومی‌گذرد،بدترین سناریورابرای تل‌آویو رقم‌زده وراه گریزی نیزازاین بن‌بست برای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات آن وجود ندارد. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها