دست پنهان آمریکا در ترور هنیه

اقدام وقیحانه و تروریستی رژیم اشغالگر قدس در ترور مجاهد برجسته مقاومت، جناب اسماعیل هنیه امری محکوم و مذموم است. جای سخن از علت‌ها وچگونگی رویداد به‌دلیل ماهیت امنیت ملی آن در رسانه نیست و طبیعتا نهادهای امنیتی و نظارتی  آسیب‌شناسی خواهند کرد.
کد خبر: ۱۴۶۷۰۴۴
نویسنده اصغر زبرجدی | کارشناس مسائل بین الملل
 
معذلک این عملیات چند معنی مختلف دارد:

نخستین تفسیر آن بحران جدی در درون مرزها و شکست عملیات پاکسازی حماس در داخل غزه و فاجعه کشتار ۹ماهه مردم غزه است که رژیم را مجبور به عملیات در خارج از مرزها کرد.

دومین معنی خودکشی و ‌انتحار سیاسی این رژیم در عرصه بین‌المللی به‌دلیل تنگنای شدید راهبردی و محدودیت‌های انتخاب برای خروج از بن‌بست جنایت در غزه است که این رژیم را به فروپاشی نزدیک‌تر می‌کند.

سومین موضوع رسوایی آمریکاست. شتاب‌گرفتن اقدامات متهورانه رژیم بعد از سفر نخست‌وزیر آن به آمریکا، موید اخذ مجوز و مرور بانک اهداف و اخذ سفارش از آمریکاست. در هر صورت دست آنها به خون شهدای فلسطین آلوده است و در این ترور آمریکا مستقیما مسئولیت دارد.

چهارم مرور تاریخ مبارزه برای آزادی قدس و ‌تلاس برای تحقق این آرمان مقدس نشان می‌دهد در این سال‌ها و در این مسیر شهیدان بی‌شماری تقدیم شده است. از عزالدین قسام، عبدالعزیز الرنتیسی و فتحی شقاقی گرفته تا شیخ احمد یاسین و صالح العاروری، سیدعباس موسوی، شهید حاج‌قاسم سلیمانی و اینک اسماعیل هنیه؛ همه مجاهدانی خستگی‌ناپذیر و مخلص بودند که برای آرمان فلسطین و مقابله با تروریست‌های صهیونیست جان‌شان را فدا کردند و همه مجاهدان این مسیر به‌خوبی می‌دانند شهید هنیه آخرین شهید نبوده و نخواهد بود.

پنجمین نکته که نباید از آن غافل شد، اشتباه‌نگرفتن دشمن اصلی و ‌مسببان اصلی است. دشمن اصلی به تعبیر امام خمینی(ره) شیطان بزرگ آمریکاست که با حمایت پنهان و آشکار از این رژیم دست آنها را برای جنایت و کشتار باز گذاشته. تا آمریکا هزینه این اقدام را نپردازد و درد آن را نچشد قلاده بر این رژیم نخواهد زد.

ششم، شناخت دقیق اهداف دشمن و جلوگیری از تحقق آن از خود عملیات دشمن بسیار پیچیده‌تر و مهم‌تر است.  تفکیک دقیق اهداف از اثرات تبعی و قهری اقدام، کاربسیارظریف وحساسی  است.شاید به شهادت رساندن این مجاهد بزرگ ضربه به حماس یا ظاهرا تخلیه رهبری یکی از ده‌ها جریان‌ مبارز و مقاومت فلسطینی شود،ولی شناخت دقیق اهداف رژیم  وجلوگیری از تحقق آنها اصلی‌ترین ماموریت در شرایط فعلی برای ‌جلوگیری از شکل‌گیری نقشه شوم آنهاست.

هفتم، تمرکز بر حفظ و ‌تقویت مسیرهای مقاومت و گشایش مسیرهای جدید و متنوع مبارزات در این شرایط، بسیار ضروری است و خون شهید هنیه، افق‌های جدیدی برای مبارزات خواهد گشود.

هشتمین نکته توجه به تحولات فناورانه و سرعت‌بخشیدن به دستاوردهای فناورانه برای پر کردن دست گروه‌های اقدام و همچنین مقابله با رویدادهای مشابه است وجبهه جدیدی ازجنگ علیه استکبار جهانی است.

درپایان آنچه اهمیت داردحفظ آرامش وانتخاب‌های هوشمند،اثربخش ودقیق‌برای خونخواهی ‌ومجازات سخت وقاطع دشمن صهیونیستی برای شکل‌دادن معادله جدید و طرح نو در امنیت ملی است.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها