توسط شرکت پتروپالایش میرداماد صفه صورت گرفت:

مرزهای صادرات حلال شکسته شد

آسیای شرقی یکی از بزرگترین مصرف کنندگان حلال پنتان محسوب میشود پروژه‌های مختلفی را در جهت تقویت صادرات شروع شده است که با صادرات آن می‌توانیم بازارهای آن منطقه را نیز در دست داشته باشیم.
کد خبر: ۱۴۶۶۸۴۵

جام جم آنلاین اصفهان؛ روابط عمومی شرکت پتروپالایش میرداماد صفه در خصوص فلسفه ایجاد واحد بازرگانی این شرکت و دستاوردهای آن مصاحبه ای با سرکار خانم مظاهری (کارشناس بازرگانی شرکت پتروپالایش میرداماد صفه) انجام داده است که گزیده هایی از این مصاحبه ارائه می گردد:

قبل از تاسیس و شروع به کار شرکت پتروپالایش میرداماد صفه ، پالایشگاه اصفهان تولید کننده انواع حلال بود. حلال‌ها کارایی بسیار و کاربردهای فراوانی دارند اما متأسفانه در آن زمان با توجه به سیاست های اجرایی وقت، امکان صادرات انبوه و ارائه خدمات به مشتریان خارجی وجود نداشته است.

وی افزود: باتوجه به اینکه حدودا دو سال از تأسیس شرکت میرداماد صفه می‌گذرد، بازاریابی و بازارسازی‌های گسترده ای صورت گرفته و زیرساخت‌های مهمی ایجاد شده تا بتوانیم حلال‌های مختلفی را به کشورهای گوناگون صادر کنیم. به عنوان نمونه، به دنبال بازاریابی‌های انجام شده در افغانستان در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۱۵ برابر افزایش صادرات در فروش و صادرات حلال ۵۰۳ نسبت به سال گذشته رقم زده شده است.

ایشان ادامه دادند: با توجه به اینکه شرکت پتروپالایش میرداماد صفه قادر به ارائه خدمات بیشتری در حوزه ی صادرات از جمله تحویل بار با کشتی یا حمل ایمن با آیزوتانک است، لذا میزان صادرات حلالها نسبت به گذشته افزایش چشمگیری یافته است. همچنین کارسازی های لازم نیز در جهت صادرات به کشورهای آفریقایی و آسیای شرقی در حال اقدام است.

وی با اشاره به صادرات حلالها توسط شرکت میرداماد صفه و تغییراتی که در این خصوص صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: صادرات حلالها در هلدینگ پتروپالایش اصفهان صرفا با ترم EXW بود و مشتریان موظف بودند که محصول را از پالایشگاه و از طریق بورس خریداری کنند اما با شرایطی که شرکت ایجاد کرده مشتریان می‌توانند به صورت مستقیم از شرکت میرداماد صفه نیز محصول مورد نیاز خود را خریداری کنند.

کارشناس بازرگانی شرکت پتروپالایش میرداماد صفه ادامه داد: این شرکت محصولات خود را علاوه بر ترم EXW، به صورت ترم‌های FCA و FOB نیز صادر می‌کند.همچنین علاوه بر این، ایجاد ترم های فروش دیگری را نیز در نظر داریم تا روند خرید راحت‌تر و مشتریان برای تعامل با ما مشتاق‌تر شوند.

وی با اشاره به حلال‌های در حال فروش بیان کرد: فروش داخلی شرکت شامل حلال‌های ۴۰۰، ۴۱۰، ۴۰۲، ۵۰۲ و ۵۰۳ و همچنین نرمال هگزان و نرمال پنتان است که از طریق بورس عرضه می‌شود وعلاوه بر این آروماتیک سنگین نیز از محصولات در حال فروش است. در سال جدید نیز با توجه به بازارسازی و زمینه سازی درخصوص فروش و صادرات حلال ۵۰۳ و همچنین استانداردسازی هگزان و همچنین پروژه های در حال اجرا در منطقه عسلویه و میرجاوه ، صادرات این محصولات نیز به کارنامه این شرکت اضافه خواهد گردید.

مظاهری خاطر نشان ساخت: آسیای شرقی یکی از بزرگترین مصرف کنندگان حلال پنتان محسوب میشود پروژه‌های مختلفی را در جهت تقویت صادرات شروع شده است که با صادرات آن می‌توانیم بازارهای آن منطقه را نیز در دست داشته باشیم.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها