زهرا اینچه درگاهی، رئیس فدراسیون ژیمناستیک:

الفتی پرچمدار شایسته ایران است

زهرا اینچه درگاهی بدون شک حالا یکی از خوشحال‌ترین روسای فدراسیون روی زمین است؛ خودش ژیمناست بوده و رویاهایی که در سر داشته حالا دارد به حقیقت تبدیل می‌شود. اینچه درگاهی راخیلی‌هامی‌شناسند.
کد خبر: ۱۴۶۶۷۰۵
نویسنده مرتضی رضایی - گروه ورزش
 
شخصیتی مستقل داردوکمتر پیش آمده کسی بغض واشک اوراببیند، امامهدی الفتی کاری کردتا این بغض بشکند و اشک‌هایش سرازیر شود. مهدی برای نخستین بار در تاریخ راهی فینال المپیک شده است و این یعنی همان آرزوهایی که اینچه درگاهی برای ژیمناستیک داشته است.

چند روز از این افتخارآفرینی الفتی گذشته اما هنوز تب و تاب این اتفاق در ایران  جاری است.
واقعا اتفاق بزرگی رقم خورد. من قبلا هم گفته بودم اگر آن اتفا‌قات نمی‌افتاد و شرایط سخت برای فدراسیون ایجاد نمی‌شد حالا حتی شرایط بهتری داشتیم.
 
خود شما فکر می‌کردید این اتفاق بیفتد.
برنامه‌ریزی ما در راستای رسیدن به همین اهداف بود. مهدی یک استثناست که انصافا زحمات زیادی کشیده است.او ثابت کرد پرچمدار ایران است و به خوبی این پرچم را بالا نگه داشته است. مهدی واقعا مایه غرور جوانان ایرانی است که می‌توانند از یک شهر نه چندان بزرگ به المپیک برسند و افتخارآفرینی کنند.
 
ویژگی الفتی آرامش و خونسردی بالای اوست.انگار می‌داند دقیقا کجاست و چه کار می‌کند؟
هر دو پرش‌ او خوب و قوی بود. حرکات الفتی با یک تکنیک بالا و آرامش خاصی اجرا و باعث سربلندی ژیمناستیک و ورزش ایران شد. نمایشی که مهدی الفتی داشت باعث شد نمره خوبی هم کسب کند هر چند در مورد آن حرکت، قدری جریمه بیش از حد اعمال کردند، اما با این حال مهدی الفتی در پایان گروه خود، در جمع هشت نفر برتر قرار گرفت و راهی فینال شد.
 
خیلی‌ها می‌گویند که حضور ژیمناستیک ایران تا همین جای کار یعنی موفقیتی به ارزش دریافت یک مدال.
یک نمایش زیباوبدون نقص.مهدی باآرامش خاصی که داشت حرکاتش رابه زیبایی درعالی‌ترین آوردگاه قهرمانان جهان در ژیمناستیک نشان داد. همین موضوع نشان می‌دهد چهره ژیمناستیک ایران امروز کاملا متحول شده است.
 
مهدی می‌تواند به مدال المپیک برسد؟
واقعا می‌گویم که او تا همین جا هم کار بزرگی انجام داده است. مهدی توانایی انجام کارهای بزرگ را دارد و امیدوارم برای این ورزشکار شایسته ایران اتفاق‌های خوبی بیفتد.

و شما پس از فینالیست شدن الفتی اشک ریختید؟
خیلی تلاش کردیم. خیلی. سنگ‌اندازی‌های زیادی شده بود. خود مهدی قبلا هم گفته بود در جایی تمرین می‌کرد که نه امکانات داشت و نه وسایل استاندارد اما تلاش این پسر حالا به نتیجه رسیده است. این موفقیت یعنی موفقیت خانواده ژیمناستیک و خدا را شکر که یک ایرانی حالا در فینال ژیمناستیک المپیک است.
 
​​​​​​​نظر شما درباره سایر اعضای کاروان ایران چیست؟
همه ما یک خانواده هستیم و اینجا آمده‌ایم تا برای ایران افتخار‌آفرینی کنیم. امیدوارم و آرزو می‌کنم تک‌تک بچه‌هایی که اینجا در المپیک هستند بتوانند بهترین نتایج را بگیرند و پرچم ایران را مثل همیشه بالا ببرند. موفقیت تک‌تک آنها، موفقیت ایران است و برای همه نمایندگان کشورم در پاریس بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها