دمای امروز گرگان به ۲۲ درجه می رسد
کارشناس هواشناسی گلستان:

دمای امروز گرگان به ۲۲ درجه می رسد

مدیرکل هواشناسی استان عنوان کرد؛

رگبار و رعدوبرق در راه گلستان

مدیرکل هواشناسی گلستان با بیان اینکه از عصر امروز شاهد پدیده رگبار و رعدوبرق در اقصی نقاط استان خواهیم بود، افزود: ادعا‌های مطرح شده در خصوص تهدید اشعه فرابنفش شایعه است و مردم توجه نکنند.
مدیرکل هواشناسی گلستان با بیان اینکه از عصر امروز شاهد پدیده رگبار و رعدوبرق در اقصی نقاط استان خواهیم بود، افزود: ادعا‌های مطرح شده در خصوص تهدید اشعه فرابنفش شایعه است و مردم توجه نکنند.
کد خبر: ۱۴۶۶۳۵۸
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان  امان محمد کمالی ، آخرین وضعیت جوی استان گلستان را تشریح و اظهار کرد: از عصر امروز «شنبه 6 مرداد ماه» تا روز سه شنبه «9 مرداد ماه» شاهد افزایش گرادیان فشاری و نفوذ جریانات مرطوب شمالی به استان خواهیم بود که رگبار پراکنده، رعدوبرق، وزش نسبتاً شدید تا شدید و گردوخاک از مخاطرات این پدیده خواهد بود.

وی با بیان اینکه آبگرفتگی موقتی برخی معابر، احتمال آسیب به برخی سازه‌ها، کاهش کیفیت هوا و دید افقی در مدت مذکور دور از انتظار نیست، ادامه داد: هم استانی‌ها و طبیعت گردان، دور شدن از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در تردد‌های جاده‌ای، استحکام سازه‌ها و سایر تمهیدات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل هواشناسی گلستان در بخش دیگر سخنان خود، ادعا‌های منتشر شده در خصوص اشعه فرابنفش را شایعه دانست و خاطرنشان کرد: طی این هفته شرایط دمایی استان مشابه شرایط دمایی نرمال خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اشعه ماورای بنفش خورشید در همه طول سال می‌تابد و یک پدیده طبیعی است، توضیح داد: این اشعه طیفی از تابش نور خورشید بوده که بخشی از آن توسط اُزن جذب می‌شود و به طور کلی عواملی همچون زاویه تابش نور خورشید به زمین و میزان ازن موجود در استراتوسفر بر آن تأثیر می‌گذارد.

کمالی با بیان اینکه زاویه خورشید در تابستان شکل ثابتی دارد که هزاران و بلکه میلیون‌ها سال به همین شکل ادامه داشته است و جدید نیست، تصریح کرد: شایعاتی که مطرح می‌شود و اینکه نباید افراد از منزل خارج شوند، درست نیست و ما همواره با چنین شرایطی در تابستان‌ها در کشور در طول سال‌های گذشته نیز مواجه بودیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس الگو‌های پیش‌یابی برای روز شنبه «6 مرداد» جو استان به نسبت پایدار خواهد بود و آسمان استان گاهی با رشد ابر همراه است، اضافه کرد: بتدریج از عصر روز شنبه 6 مرداد استان تحت تأثیر نفوذ امواج ناپایدار قرار می‌گیرد که این شرایط ناپایدار تا پایان هفته با شدت و ضعف تداوم خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها