گزارش «جام‌جم» از برنامه «نمای رادیو»‌

دیده شدن صدا در تلویزیون

گپ‌وگفت صمیمانه با فریبرز گلبن

۵۰سال باموج صدا

از پیشکسوتان مهربان رادیو، فریبرز گلبن با۵۰سال سابقه کاردر رادیوست که درصحبت‌هایش از دو برنامه مردمی و محبوبش می‌گوید.
کد خبر: ۱۴۶۴۷۲۵
نویسنده مریم کریمی - از اهالی رادیو
 
فریبرز گلبن، تهیه‌کننده پیشکسوت رادیو درباره مشغله‌کاری این روزهایش بیان می‌کند: کار تهیه‌کنندگی برنامه «چه فرصتی چه شبی» از شبکه رادیویی جوان را با اجرای فرزاد حسنی بر‌عهده دارم. از اول پخش برنامه فرزاد حسنی از بازیگران و مجریان خوب صداوسیمااجرای برنامه رابرعهده داشته است.این برنامه چهارشنبه‌ها ساعت۱۲بامداد ازرادیوجوان روی آنتن می‌رود.تهیه‌کننده پیشکسوت رادیو عنوان می‌کند: حدود ۵۰ سال کار رادیویی می‌کنم و تهیه‌کنندگی برنامه چه فرصتی چه شبی را تقریبا بین ۱۵ تا ۲۰ سال است که بر عهده دارم.
 
چه فرصتی چه شبی
وی در پاسخ به این پرسش که دلیل ماندگاری برنامه‌هایی همچون برنامه چه فرصتی چه شبی چیست که پس از سال‌ها روی آنتن است، می‌افزاید: این برنامه مخاطبان خیلی قدیمی دارد، ما برای جذب مخاطبان فقط سعی کردیم با شنوندگان ارتباط خوبی داشته باشیم، همین باعث شد این برنامه به واسطه شنونده‌ها به دیگران هم معرفی شود و آنها هم مخاطب برنامه ما باشند. گلبن ادامه می‌دهد: به نظرم ارتباط خوب با مخاطبان، یکی از دلایل ماندگاری این برنامه است. در این ۱۵سال برنامه تغییر محسوسی نداشته، گرچه زمانش کمتر شده اما تغییرات زیادی نکرده است. تهیه‌کننده برنامه رادیو جوان درباره این برنامه بیشتر توضیح می‌دهد: در این برنامه، غزل می‌خوانیم، تاریخ و ادبیات و قصه‌های قدیمی و کهن را روایت می‌کنیم. یک آیتم با عنوان توصیه‌های زندگی از نظر روان‌شناسی برای جوانان پیش‌بینی شده است، مثلا توصیه‌های روان‌شناسی به زوج‌هایی که به‌تازگی سر زندگی رفته‌اند یا این‌که جوانان چگونه باید با والدین‌شان رفتار کنند و در اجتماع ظاهر شوند و... .گلبن با اشاره به دیگر ویژگی‌های برنامه چه فرصتی چه شبی یادآوری می‌کند: یکی دیگر از مشخصه‌های این برنامه، پخش موسیقی‌های جوان‌پسند است؛ البته ارتباط تلفنی و پیامکی نداریم و از طریق فضای مجازی با مخاطبان سراسر کشور در ارتباط هستیم. با مخاطبان‌مان صمیمی، یکدل و یک‌رنگ هستیم و تلاش می‌کنیم با آنها روراست باشیم. معتقدم مردم برنامه‌ای را که دوست دارند، گوش می‌کنند.
 
امروز و فردا
این تهیه‌کننده پیشکسوت رادیو با اشاره به برنامه «امروز و فردا» عنوان می‌کند: علاوه بر برنامه چه فرصتی چه شبی، پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۶ تا ۱۷ برنامه شاد و مفرح امروز و فردا با محوریت تولد، ازدواج، فرزندآوری از رادیو جوان پخش می‌شود. در این برنامه برای شادسازی مردم در سالروز تولد، سالگرد ازدواج، روز زن یا روز مرد با مخاطبان در ارتباط هستیم و این روزهای به‌یادماندنی و خاطره‌ساز را به دوستان، خانواده و عزیزان‌شان تبریک می‌گوییم. فاطمه امجدیان، مجری و من هم دو سال است که تهیه‌کنندگی این برنامه را بر عهده دارم. وی درادامه درباره پخش موسیقی‌های درخواستی مردم می‌گوید: در این برنامه پخش موسیقی از سراسر ایران و اقوام‌های مختلف داریم، چرا که یکی از ویژگی‌های بارز این برنامه پرنشاط بودنش است. ما روی نشاط مخاطبان تمرکز می‌کنیم، با لحظات شاد آنها شاد هستیم؛ در مراسم عقدکنان، خواستگاری و تولد سهیم هستیم چرا که هدف ما شادی مردم، جوانان و ارتباط بیشتر با آنهاست. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها