گپ‌وگفت «قاب کوچک» با دست‌اندرکاران برنامه‌ای از رادیو محرم

روایت شیدایی اباعبدا...

رادیو محرم هشت سالی است که با هدف ترویج فرهنگ عزاداری صحیح و پخش نوحه‌ها، مرثیه‌سرایی‌ها و روضه‌ها با گویش و لهجه‌های مختلف روی آنتن می‌رود.یکی از برنامه‌های این شبکه رادیویی که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده، ویژه‌برنامه «شور شیدایی» است که در تعامل با مخاطبان تهیه و پخش می‌شود، به همین بهانه با عوامل آن گفت‌و‌گو شده که در ادامه می‌خوانید.
کد خبر: ۱۴۶۴۷۱۶
 
مسعود کاویانی، مدیر رادیو محرم
از برنامه‌هایی که مبتنی بر ارتباط با مخاطب و از رادیو محرم روی آنتن می‌رود، می‌توان به برنامه «شور شیدایی» اشاره کرد که به‌صورت زنده هر روز با یک تیم برنامه‌ساز روی آنتن می‌رود. این برنامه صبح‌ها از ساعت ۱۱تا۱۲:۳۰ به تهیه‌کنندگی محمدحسن جلالی و عصرها از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ به تهیه‌کنندگی روح‌ا...اسماعیلی پخش می‌شود.برنامه‌ای که مبتنی برتعامل وارتباط با مخاطب است. در واقع در این برنامه،علاوه بر توجه به درخواست‌های مخاطبان برای پخش مداحی‌های مورد پسندشان؛ در خصوص مشارکت آنها در موکب‌ها و حسینیه‌هایی که برای عزاداری امام حسین(ع) خصوصا در اربعین برپا می‌شود، تعامل خیلی خوبی خواهیم داشت. بنده معتقدم رادیو محرم متعلق به همه مردم دلداده و دل‌سوخته مکتب و مرام اباعبدا...‌الحسین(ع) است. ما خودمان را خادمان مردم و اهل بیت(ع) در این حسینیه می‌دانیم.مطمئنا در کاروفعالیت‌ها نواقص واشکالاتی وجودداردکه از شنوندگان درخواست می‌کنیم که حتما با ما در میان بگذارند تا بتوانیم با رفع نواقص حسینیه بهتری را برای سال‌های بعد برپا کنیم. منت بر سر بگذارند و در لحظات خاصی که دل‌ها برای عزیز زهرا دگرگون می‌شود ما را هم از دعای خیر محروم نسازید.

روح‌ا... اسماعیلی، تهیه‌کننده 
برنامه شور شیدایی به پخش نوحه‌ها، مرثیه‌ها، روضه‌ها و قطعات محلی درخواستی اختصاص دارد. پخش قطعات درخواستی و پاسخ درلحظه به خواست مخاطب و ایجاد فضای شور حسینی ویژه مخاطبان بخش‌هایی از این برنامه است. ازطریق سامانه پیامکی و تلفن درخواست‌های مخاطبان رصد و پاسخ داده می‌شود. طبیعتا مخاطبان انتظاردارند که در فرصت مناسب خواست آنها را اجابت کنیم و ما هم تمام تلاش‌مان را می‌کنیم. سعی کردیم در این برنامه قطعات جدیدو برخی قطعات مداحی اختصاصی را پخش کنیم و به خواست مخاطب پاسخ دهیم، درواقع وجه تمایز این برنامه تعاملی‌بودن آن است ومخاطبان رادیومحرم و عموم مردم عاشق اباعبدا...هستند که دوست دارند بانواهای محرمی که از این رادیوپخش می‌شود،همراه شوند.ان‌شاءا...‌‌‌مورد قبول حضرت اباعبدا...قرار بگیرد و توفیق زیارتش نصیب‌مان شود.

رضا حبیبی، گوینده
بنده ازاولین روز شروع به کاررادیو محرم افتخار نوکری دراین رسانه دینی را داشتم،مخصوصا دربرنامه پرمخاطب شور شیدایی. امسال نیز همچون سال‌های گذشته توفیق اجرای برنامه شور شیدایی را برعهده دارم.معمولا در روزهای محرم هر جایی می‌شود صدای رادیو محرم را شنید؛ از تاکسی، اتوبوس و متروگرفته تاخانه‌ها، مغازه‌ها و فروشگاه‌ها، کنارتنور داغ نانوایی و...؛ این بهترین خاطره‌هاست. البته حین اجرا،پیام‌هایی که ازمخاطبان‌مان دریافت می‌کنیم، از ابراز محبت شنونده‌ها و تماس‌های گرم‌شان، همه و همه خاطرات جذاب و به‌یادماندنی را برای ما رقم می‌زند؛ مثلا از اهل سنت پیام‌های متعددی داشتیم که در روستایشان روزی چند ساعت رادیو محرم از بلندگوی مسجد پخش می‌شود و...؛ اینها بهترین لحظات و خاطرات ما در رادیو محرم است.

رضا ملایی، گوینده
مهم‌ترین ویژگی وشاخص اجرای برنامه‌های محرمی حال‌و‌هوای خالصانه وعاشقانه به ساحت قدسی اباعبدا...الحسین(ع) است. علاوه براینها؛معنویت حاکم بربرنامه‌های رادیومحرم مهم‌ترین شاخصه اجرای برنامه‌های ماه محرم است.به نظرم عشق اباعبدا...الحسین(ع) مغناطیس عظیمی است که مخاطبان ارجمند را به سمت رادیو محرم جذب می‌کند. برای دومین سال اجرای برنامه شور شیدایی از رادیو محرم را برعهده دارم و معتقدم تلاش برنامه‌سازان این رادیو باید برای رضایتمندی شنوندگان باشد که به نظرم چند نکته در این زمینه اهمیت دارد؛ ارائه محتوای غنی و مطالب دقیق درباره قیام عاشورا وامام حسین(ع) و یاران‌شان، توجه به سلایق مخاطبان در زمینه نوحه و سبک‌های سینه‌زنی، توانایی در برانگیختن شور حسینی درمخاطب و تجربه گوینده در اجرای برنامه‌های ویژه محرم و عزای اهل بیت(ع).
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها