مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت:

آغاز احداث ۳۰۰ کلاس درس در اردبیل از محل مولدسازی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل اعلام کرد:

تعهد خیرین مدرسه ساز به یک هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال رسید

تعهد سال جاری خیرین مدرسه ساز این استان پس از برگزاری بیست و ششمین دوره جشنواره خیرین مدرسه ساز به یک هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال رسید.
کد خبر: ۱۴۶۴۶۱۹

تعهد خیرین مدرسه ساز به یک هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال رسید

به گزارش جام جم آنلاین،بیست و ششمین دوره جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل حدود ۲ ماه پیش با حضور ده‌ها نفر از نیک‌اندیشان از سراسر کشور برگزار شد و هر کدام از خیرین شرکت کننده هزینه ساخت و تجهیز مدرسه را در این استان متقبل شدند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل با اشاره به نیاز این استان به احداث ۲ هزار کلاس درس جدید برای رسیدن به میانگین فضای آموزشی کشور گفت: بر اساس برنامه تدوین شده، ۵۰۰ کلاس درس از این ۲ هزار کلاس درس مورد نیاز با تامین اعتبار دولتی از محل منابع اعتبارات ملی و استانی در مدت سه سال احداث می‌شود.
بهزاد محمدی بر ضرورت تامین کمبود فضای آموزشی استان اردبیل تاکید کرد و افزود: توافق اولیه برای احداث ۵۰۰ کلاس دیگر مورد نیاز استان اردبیل از محل اقدام خیرخواهانه خیرین مدرسه ساز حاصل شده است.
وی افزود: مقدمات ساخت ۱۰۰ کلاس درس توسط خیرین طی در سال جاری فراهم شده و عملیات ساخت تعدادی از آنها آغاز شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: یک هزار کلاس درس مورد نیاز دیگر استان نیز از محل اعتبارات طرح مولدسازی و فروش اموال و املاک آموزش و پرورش تامین اعتبار شده و احداث خواهد شد.
محمدی با اشاره به امضای تفاهم نامه احداث ۴۰۰ کلاس درس در استان اردبیل با مشارکت قرارگاه امام حسن (ع) اضافه کرد: برنامه ساخت فضای آموزشی جدید استان اردبیل بر ساخت مجتمع‌های آموزشی بزرگ متمرکز شده است و در این راستا خیرین نقش بسیار محوری و اساسی ایفا می‌کنند.
وی افزود: سیاست دولت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است و به همین علت کار خیرین مدرسه ساز و موسسات و سازمان‌های ایفا کننده نقش مسئولیت اجتماعی در ساخت مدارس جدید بسیار ارزشمند است چرا که اکنون همین مورد، تنها منبع تامین اعتبار و ساخت فضای آموزشی جدید در استان اردبیل است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: سرانه فضای آموزشی در برخی شهرستان‌های این استان یک سوم و حتی یک چهارم متوسط سرانه کشوری است به طوری که برخی مناطق این استان تنها ۳.۲ متر مربع سرانه فضای آموزشی دارد.
محمدی استان اردبیل را در زمینه سرانه فضای آموزشی، استانی محروم عنوان کرد و افزود: برای جبران این کمبود، امسال ۳۰۰ کلاس درس در حال ساخت تکمیل شده و به بهره برداری می‌رسد.
در سال تحصیلی جاری بیش از ۲۶۵ هزار دانش آموز در ۱۱ هزار و ۸۰۰ کلاس درس و با راهنمایی و هدایت ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم و فرهنگی مشغول تحصیل هستند ولی به گفته کلام الله صفری مدیرکل آموزش و پروش استان اردبیل، به علت افزایش شمار دانش‌آموزان و فرسوده بودن تعدادی از مدارس موجود، این استان نیاز به ۶ هزار و ۸۰۰ کلاس درس جدید دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها