امشب اروپا زیر سایه بازی نیوکمپ

لیگ قهرمانان اروپا از دیشب به طور رسمی وارد فصل جدید خود شد و 8 بازی امشب پرونده هفته اول را خواهد بست.
کد خبر: ۱۴۶۲۹۷

آمادگی مسی و رونالدینیو برای شکست لیون

فردا شب بازیهای 4 گروه دوم آغاز می شود و در یکی از مهمترین بازیها بارسلونا، میزبان المپیک لیون فرانسه است. بارسلونا مثل شروع فصل قبل اتوئو را در اختیار ندارد و تیری آنری ، خرید بزرگ آبی اناری ها در افت به سر می برد. با این حال آمادگی لیونل مسی و رونالدینیو برای شکست یک لیون نه چندان آماده ، کافی به نظر می رسد. لیون آبیدال ، مالودا و تیاگو را از دست داده و کریس بهترین مدافعش را هم به دلیل آسیب دیدگی 6 ماه در اختیار نخواهد داشت. آلن پرن ، مربی جدید لیون برای تکرار موفقیت های فصول اخیر لیون کاری بس دشوار پیش رو دارد.
دیگر بازی گروه پنجم در بندر گلاسگو برگزار می شود و طی آن گلاسکو رنجرز در برابر اشتوتگارت ، قهرمان افت کرده بوندس لیگا قرار می گیرد.

ایتالیا اکراین در نمایی دیگر

در گروه ششم ، رم میزبان دیناموکیف اکراین است. مصاف این دو تیم از آن جهت جالب است که چهارشنبه هفته گذشته چند نفر از ملی پوشان دو تیم در پیراهن تیم ملی کشورشان بازی حساسی را در مرحله انتخابی یورو 2008 در کیف برگزار کردند که به پیروزی آتزوری ها انجامید. هواداران رم از هم اکنون به دو هفته بعد فکر می کنند که باید بار دیگر در اولدترافورد به مصاف منچستریونایتد بروند تا انتقام آن شکست باور نکردنی 7 - 1 را بگیرند؛ اما لوچیانو اسپالتی فعلا فتح دیناموکیف را هدف قرار داده است. در این گروه منچستر یونایتد میهمان اسپورتینگ لیسبون است. در دو سال گذشته بنفیکا، دیگر تیم شهر لیسبون مشکلات زیادی را برای شاگردان فرگوسن ایجاد کرد و حتی دو سال پیش اساس حذف آنها را فراهم کرد.

نرآتزوری بدون آدریانو

در گروه هفتم فنرباغچه میزبان اینترمیلان و ستارگان نامدارش است. بی گمان جدال روبرتو کارلوس که یک دهه پیش برای اینتر بازی می کرد با نرآتزوری جالب و دیدنی خواهد بود. اینتر اغلب ستارگانش را در اختیار دارد، اما روبرتو مانچینی تصمیم گرفته آدریانو را در رقابت های اروپایی مورد استفاده قرار ندهد. فنر باغچه با داشتن ماتیا کژمان مهاجم صربستانی و سابق چلسی می خواهد یکی از شگفتی سازان هفته اول بازیها باشد. در همین گروه آیندهوون با مربیگری رونالد کومن رودرروی زسکامسکو با هدایت والری گازائف می ایستد.

در فقدان پوئرتا

در گروه هشتم جدال آرسنال و سه ویا بسیار تعیین کننده است. نقطه تاسف انگیز این بازی ، فقدان آنتونیو پوئرتا، مدافع فقید سه ویا است که زنده نماند تا رنگ و بوی رقابت هایی در سطح لیگ قهرمانان را حس کند. آرسنال برای گلزنی در این دیدار به توانایی های ادوارد و داسیلوا و ژوبین فان پرسی احتیاج دارد؛ چرا که امانوئل آدبایور مصدوم و دور از میدان است. در آن سوی زمین هم قهرمان دو دوره آخر جام یوفا با مربی موفقی چون خوانده راموس با مهره هایی چون فابیانو و فردریک کانوته می خواهد شروع خوبی در ورزشگاه امارات لندن داشته باشد. در دیگر دیدار این گروه هم دو تیم شرق اروپا، اسلاویا پراگ و استه آوا بخارست در کشور جمهوری چک مقابل هم قرار می گیرند. کارل یارولیم مربی تیم پراگی مثل گئورگی هاجی مربی سرشناس تیم رومانیایی می داند که تیمش شانس زیادی در حضور آرسنال و سه ویا برای صعود از این گروه ندارد.


مزدک میرزایی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها