دستگاه قضایی برخورد با مفسدان فوتبال را با جدیت پیگیری می‌کند

زنگ خطر برای داوران!

اهالی فوتبال همچنان منتظر رای نهایی پرونده فساد در فوتبال هستند. با افشاگری مدیران باشگاه مس رفسنجان مشخص شد مبلغ هنگفتی به عنوان رشوه به تعدادی از اهالی رسانه و مسئولان فوتبال پرداخت شده است. همه از زیر و بم پرونده آگاه هستند چراکه برای معدود دفعات، به صورت شفاف اعلام شد وسه مقام رسمی فدراسیون فوتبال دستگیرشدند ودو عضو فعال رسانه‌ای نیز رشوه دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۴۶۲۴۹۹
 
به تازگی نیز منابع قضایی اعلام کردند مدیر یکی از باشگاه‌های لیگ برتر که ارتباط نزدیکی با کمیته داوران داشته، دستگیر و روانه زندان شده است. درباره این پرونده نظرات مختلفی وجود دارد اما آنچه خواسته عمومی است، برخورد قاطع با تمام افراد فاسد در هر مقامی هستند که البته قوه قضاییه نیز اعلام کرد بدون هیچ اغماضی با خاطیان برخورد خواهد کرد. در هفته‌های اول رسیدگی به پرونده اخبار زیاد و البته گاها متناقض بود. از جایی به بعد مقامات تصمیم گرفتند برای آسیب نرسیدن به متهمان که شاید در پایان تبرئه شوند، محدودیت‌های بیشتری در انتشار اخبار صورت گیرد. به همین جهت ظرف دو هفته گذشته تعداد اخباری که درباره این پرونده منتشر شده، کمتر از هفته‌های اول بوده است. قوه قضاییه تصمیم گرفته تا در آرامش و به دور از جو رسانه‌ای به اتهامات رسیدگی و درنهایت علیه متخلفان رای صادر کند.برهمین اساس گویا قرار است سخنگوی قوه قضاییه درباره اتفاقات جدید پرونده اظهار نظر کند. روز گذشته اصغر جهانگیری، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود با خبرنگاران، درباره اتفاقات جدید توضیحات بیشتری داد. او ابتدا گفت: «دستگاه قضایی به محض دریافت گزارش در خصوص موضوع ورود جدی داشته، پرونده تشکیل شد و موضوع را دنبال کرد. به مردم این اطمینان را می‌دهیم که در هر موردی که گزارشی به دستگاه قضایی واصل شود حتما در دستورکار قرار خواهد گرفت و پیگیری لازم صورت می‌گیرد.»

​​​​​​​دستگیر شده‌ها چه کسانی هستند؟
سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد تعداد دستگیر شده‌ها در پرونده به مراتب بیش از ۴ نفر است. اصغر جهانگیری گفت تعداد دستگیر شده‌ها ۸ نفر بوده که از این تعداد ۴ نفر با قرار تامین آزاد شده و ۴ نفر دیگر در بازداشت هستند. او بدون این‌که به نقش یکی از دستگیر شده‌ها اشاره کند، گفت: «یکی از افرادی که به نوعی با ادعای نفوذ در کمیته داوران مبادرت به اخذ تعدادی سکه کرده بود احضار و به اتهام کلاهبرداری روز یکشنبه سوم تیرماه بازداشت شد. عمده اتهامات افراد بازداشت شده تحصیل مال نامشروع است که موضوع در دست پیگیری و در وقت قانونی اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.»این فرد که آخرین بازداشت شده پرونده است، همان کسی است که رسانه‌ها نامش را ذکر کردند و از قدرت او در کمیته داوران نوشتند. بنابراین وقتی بحث درباره نفوذ در این کمیته یا بازداشت مسئولان آن مطرح می‌شود، غیرمستقیم به این موضوع اشاره دارد که پای داوران نیز می‌تواند در پرونده گیر باشد. هنوز اطلاعات دقیقی درباره نقش داوران در پرونده وجود ندارد ولی طبیعتا اگر هر مسئولی در این زمینه رشوه گرفته، قصدش این بوده که نتایج مسابقات را تغییر دهد.جهانگیری درباره بازداشت‌شدگان پرونده توضیح داد: «به طور کلی افراد دستگیر شده شامل مدیرعامل وقت باشگاه مس رفسنجان، رئیس سابق کمیته داوران، رئیس اسبق کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال، رئیس سابق کمیته مسابقات سازمان و دو گزارشگر ورزشی (احتمالا منظور ایشان خبرنگاران ورزشی است) هستند.»

اطلاع دهید
اصغر جهانگیری با بیان اینکه دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال کوتاهی نخواهد کرد اظهار داشت: «موضوع با جدیت دنبال می‌شود و برای این‌که حق باشگاهی ضایع نشود باید بگوییم که گزارش اولیه را خود باشگاه مس رفسنجان به مراجع مربوطه اعلام کرده است.» او همچنین از باشگاه‌های لیگ برتر و مدیران فوتبال درخواست کرد تا اگر پرونده‌ای درونی از فساد چه در گذشته و چه حال دارند، به اطلاع دستگاه قضایی برسانند تا بتوان هر چه سریعتر فساد را در فوتبال ایران ریشه‌کن کرد. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها