داربی جمعه برگزار می شود یا شنبه؛

براساس اعلام قبلی فدراسیون فوتبال ، قرار است مصاف شصت و سوم استقلال و پرسپولیس در روز عید فطر برگزار شود؛ عیدی که براساس روال سالهای گذشته ، زمان دقیقش
کد خبر: ۱۴۶۱۶۸
تا ساعتهای پایانی روز آخر ماه مبارک رمضان مشخص نیست.
دیروز سیدرضا افتخاری ، رئیس سازمان لیگ با تاکید بر این موضوع که داربی باید روز عید فطر برگزار شود، این معما را پیچیده تر کرد: «امسال با توجه به این که روز اول ماه رمضان ، همان روزی بود که از قبل در تقویم ها مشخص شده بود، بنابراین پیش بینی ما این است که عید همان روز شنبه باشد و درصد جلو افتادن عید به روز جمعه بسیار کم است.»
اما اگر همین احتمال کم برای این که عید فطر جمعه باشد، تحقق یابد، تکلیف چه می شود؛! اولین مشکل بحث زمان ورود و خروج داوران خارجی در تهران است ؛ مساله ای که طی روزهای گذشته با اعتراض رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال هم روبه رو شد. افتخاری می گوید: من در نامه ای که برای کمیته داوران فرستادم ، گفتم برنامه داوران را به گونه ای ترتیب دهند که تیم داوری یک روز زودتر به تهران بیاید و یک روز دیرتر از کشور خارج شود تا این چنین در صورت عقب یا جلو افتادن روز عید فطر، مشکلی به لحاظ داوری نداشته باشیم!
رئیس سازمان لیگ نمی داند که هیچ داور مطرح اروپایی و آسیایی با چنین برنامه ریزی حاضر نمی شود به تهران بیاید، البته این تنها مشکل نیست ؛ چراکه بحث ریکاوری بازیکنان قبل از مسابقه و تامین امنیت بازی نیز مطرح است . افتخاری برای 2 پرسش بزرگ هم جواب دارد: مطمئن باشید مشکلی برای این 2 تیم به وجود نخواهد آمد. در مورد تامین امنیت بازی هم باید بگویم اگر عید فطر جمعه باشد، اتوبوسرانی و نیروی انتظامی پس از انجام مراسم نماز عید فطر که در صبح روز عید برگزار می شود، بعدازظهر برای داربی سرویس دهی خواهند کرد و ما هماهنگی های لازم را انجام خواهیم داد.
افتخاری در پایان صحبتهایش ، دلیل پافشاری سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال برای برگزاری داربی در روز عید فطر را قول این فدراسیون مبنی بر تغییر ندادن زمان هیچ یک از بازیهای لیگ عنوان کرد که به نظر می رسد در این یک مورد چندان منطقی نیست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها