شهردار سمنان:

مستند جاده ابریشم ایران ساخته می‌شود

شهردار سمنان از ساخت مستند بلند جاده ابریشم ایران خبر داد و گفت: کارهای پیش‌تولید مستند سینمایی و تلویزیونی جاده ابریشم ایران با مشارکت ۳۹ شهر ایرانی آغاز شده است و امیدواریم نسخه اولیه این مستند برای نمایش در رویداد بین‌المللی جاده ابریشم ایران که در آبان سال‌جاری در سمنان برگزار می‌شود، آماده شود.
کد خبر: ۱۴۶۱۱۰۸
نویسنده بهروز بهشتی

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از سمنان، حسین موسوی با اشاره به اهمیت تولید محتوا در حوزه معرفی بیشتر شهرهای در مسیر جاده ابریشم ایران، اظهار کرد: مستند بلند جاده ابریشم ایران ساخته خواهد شد.

وی افزود: برای توسعه گردشگری که بزرگترین صنعت و بیشترین درصد رشد را دارد، پدیده‌های فرهنگی و اجتماعی نیز نقش دارند که در این بین، فیلم و تولید مستند جایگاه ویژه‌ای دارد.

شهردار سمنان با اشاره به عضویت سمنان در اتحاد شهرهای جاده ابریشم جهان، خاطرنشان کرد: شهر سمنان تنها نماینده ایران در این اتحاد است که با حضور ۵۷ شهر از ۴۰ کشور جهان در پکن چین تأسیس و یکی از اهداف مهم آن توسعه گردشگری بین‌المللی است.

موسوی تصریح کرد: ۳۹ شهر از ۲۵ استان ایران در مسیر جاده ابریشم قرار دارند که برای معرفی جاذبه‌های گردشگری طبیعی، فرهنگ و آداب و رسوم این شهرها، ساخت مستند تلویزیونی و سینمایی روش بسیار مؤثری است که در دستور کار این مرکز قرار دارد.

وی ادامه داد: کارهای پیش‌تولید مستند سینمایی و تلویزیونی جاده ابریشم ایران با مشارکت ۳۹ شهر ایرانی آغاز شده است و امیدواریم نسخه اولیه این مستند برای نمایش در رویداد بین‌المللی جاده ابریشم ایران که در آبان سال‌جاری در سمنان برگزار می‌شود، آماده شود.

این مستند به تهیه‌کنندگی و کارگردانی احمد خدایی پارسا از فیلمسازان مطرح کشوری و بین‌المللی در مرحله پیش تولید است و بنا به گفته این کارگردان، نسخه‌های سینمایی و تلویزیونی این مستند بلند، قابلیت نمایش در شبکه‌های تلویزیونی و سکوهای دیجیتال و همچنین عرضه در جشنواره‌های معتبر جهانی فیلم را خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها