خاطرات کاغذی

ببینید | بازرس

خاطرات کاغذی

دوستی و راستی

داستان در بین مردمان رومی روایت می‌شد. حکایت جوانی که برای شرکت در مراسم عروسی خواهرش به شهر آمده بود. لباس عروس زیبایی برای خواهرش خریده بود و باید تا قبل از مراسم آن را می‌رساند. "منس" که مردی جوانمرد وعادل بود به محض اینکه با رفیقش به شهر رسید، خبردار شد افرادی بی گناه قرار است به دار آویخته شوند.
کد خبر: ۱۴۵۹۷۰۴
نویسنده مریم فلاح - نویسنده و پژوهشگر

منس از میان مردمی که برای تماشای مراسم جمع شده بودند، جلو رفت و نسبت به بی عدالتی پادشاه اعتراض کرد، اما به دستور پادشاه دستگیر شد تا روانه زندان شود، جوان که می‌بایست لباس عروسی را به خواهرش برساند خواست که تا غروب خورشید فردا به اوفرصت دهند امانتی خواهرش را برساند و برگردد، اما پادشاه او را شیاد خواند. در این لحظه دوستش جلو آمد و خودش را به عنوان گروگان در اختیار سربازان قرار داد و پادشاه با این تصمیم که در صورت نیامدن مرد، رفیقش اعدام شود، مرد را رها کرد. منس قدردان از فداکاری دوستش به شتاب حرکت کرد هرچند که تا برگردد بار‌ها مورد وسوسه شیطان قرار گرفت. اما درنهایت به عهدش وفا کرد و نه تنها رفیقش که خودش هم به خواسته مردم مورد بخشش پادشاه قرار گرفت.

"دوستی و راستی"، از مجموعه "بهترین داستان‌های دنیا"، (با عنوان انگلیسی:Manga world folk tales) محصول ۱۹۷۶ تا ۱۹۷۹ شرکت "دَکس پروداکشنز" ژاپن است.

جهت مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها