سایه مجرم شناخته‌شدن ترامپ در دادگاه نیویورک بر تحولات انتخاباتی آمریکا

ترامپ؛ از مجرمیت بین‌المللی تا مجرمیت داخلی

بایدن، ترامپ را بزهکار خواند

رئیس جمهور آمریکا گفت: برای اولین بار در تاریخ آمریکا، یک رئیس جمهور سابق که مجرم و بزهکار است برای ریاست جمهوری نامزد می‌شود.
رئیس جمهور آمریکا گفت: برای اولین بار در تاریخ آمریکا، یک رئیس جمهور سابق که مجرم و بزهکار است برای ریاست جمهوری نامزد می‌شود.
کد خبر: ۱۴۵۹۵۵۵

به گزارش­ جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، رقیب خود دونالد ترامپ را برای اولین بار از زمان صدور حکم مجرمیت که روز پنجشنبه در دادگاه جنایی رئیس جمهور سابق جمهوری خواه در نیویورک صادر شد، یک بزهکار توصیف کرد.

جو بایدن رئیس جمهور دموکرات که در تاریخ ۵ نوامبر برای انتخابات ریاست جمهوری با سلف خود روبرو خواهد شد، گفت: برای اولین بار در تاریخ آمریکا، یک رئیس جمهور سابق که مجرم محکوم بزهکار است برای ریاست جمهوری نامزد می‌شود.

از نظر رئیس جمهور دموکرات، دونالد ترامپ در صورت پیروزی مجدد در کاخ سفید در ماه نوامبر، تهدیدی بزرگتر برای دموکراسی آمریکا خواهد بود.

جو بایدن گفت: پس از شکست او در انتخابات ریاست جمهوری گذشته، چیزی در این مرد (ترامپ) واقعاً شکست و این موضوع به معنای واقعی کلمه او را دیوانه می‌کند. 

جو بایدن همچنین اظهارات دونالد ترامپ را محکوم کرد که روز یکشنبه گفته بود که حکم زندان می‌تواند برای حامیان او نقطه شکست باشد.

این سخنان طنین خاصی در کشوری دارد که هنوز با حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ مشخص شده است، زمانی که حامیان جمهوری خواه تلاش کردند از تایید پیروزی ریاست جمهوری توسط جو بایدن جلوگیری کنند.

او می‌گوید که اگر ببازد، حمام خون در آمریکا رخ خواهد داد.

تنها اظهار نظر قبلی جو بایدن در مورد حکم مجرم بودن دونالد ترامپ، جمعه در کاخ سفید بود، زمانی که او گفت هیچ کس بالاتر از قانون نیست - بدون اینکه او را بزهکار خطاب کند.

تیم مبارزات انتخاباتی بایدن از همان ابتدا یک اقدام متعادل در مورد مشکلات حقوقی دونالد ترامپ انجام داده بود و جرات حمله مستقیم به او را در این زمینه نداشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها