مکمل های ویتامین D خطر مرگ را کاهش می دهند

ساینس دیلی: محققان می گویند، افرادی که مکمل ویتامین D دریافت می کنند، کمتر در معرض خطر مرگ قرار می گیرند.
کد خبر: ۱۴۵۷۶۱

مطالعات گذشته نشان داده اند که کمبود ویتامین D با افزایش خطر مرگ ناشی از سرطان ، بیماری قلبی و دیابت ارتباط دارد. با در نظر گرفتن چنین ارتباطی ، امکان مداخله موثر برای کاهش موارد مرگ و میر به کمک ویتامین D وجود دارد.
مکانیسم های دخیل در تاثیر ویتامین D برای کاهش مرگ و میر به علل مختلف مشخص نشد؛ اما به گفته محققان این ویتامین برخی مکانیسم هایی که به واسطه آن سلول های سرطانی تکثیر می یابند را متوقف می کند یا آن که اثر خود را از طریق افزایش عملکرد عروق خونی و سیستم ایمنی اعمال می کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها