اقدامی که رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله مستقیم به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق انجام داد کاملا خلاف موازین و مقررات بین المللی بود و به منزله حمله به خاک یک کشور مستقل تلقی می‌شود.
اقدامی که رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله مستقیم به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق انجام داد کاملا خلاف موازین و مقررات بین المللی بود و به منزله حمله به خاک یک کشور مستقل تلقی می‌شود.
کد خبر: ۱۴۵۱۷۷۲
نویسنده محسن پاک آیین، دیپلمات ارشد حوزه روابط بین‌الملل

در چنین شرایطی این حق برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده که پاسخ متقابل را به هر شکلی که مصحلت می‌داند به منافع اسرائیل در هر نقطه‌ای از جهان از داخل و خارج ایران آسیب بزند. این حق برای ایران محفوظ است و مقررات بین المللی هم این حق را به عنوان دفاع از خود تلقی می‌کند و اجازه این کار به کشورمان می‌دهد و افکار عمومی جهان هم همراه جمهوری اسلامی است. به دلیل اینکه ایران در راه دفاع از مردم مظلوم فلسطین دچار صدمه شده و بهترین نیرو‌ها و دیپلمات‌ها خود را از دست داده است.
 
مردم جهان متوجه این واقعیت هستند و اکثر کشور‌های مستقل ایران هم این حق را به جمهوری اسلامی می‌دهند. مضاف بر اینکه در مجامع بین المللی و سازمان ملل متحد هم در خصوص اینکه ایران حق دفاع از خود دارد اقدامی را برای بازدارندگی رژیم صهیونیستی انجام دهد رویکرد مثبتی وجود دارد؛ لذا پاسخ متقابل تصمیم مشروعی بود که در جمهور اسلامی اتخاذ شد و همان طور که مقامات ارشد نظام بخصوص رهبر انقلاب فرمودند این مجازات حتمی است و بطور قطع رژیم صهیونیستی با عمل متقابل ایران از کرده خود پشیمان خواهد شد. طبعا این اقدام موضوعی نیست که زمان و مکان آن مشخص باشد و حتما مسئولان ارشد نظام تصمیمات مقتضی را خواهند گرفت و در زمان و مکان مناسب این اتفاق رخ خواهد داد. 
 
نکته دیگر اینکه از هم اکنون مقامات اسرائیلی از بیم واکنش ایران شروع به تهدید کردند. واقعیت آن است که رژیم صهیونیستی همه عرصه‌ها را باخته و کاملا چهره‌ای بازنده را بخود گرفته است. چون اهداف نظامی این رژیم تحقق نیافته و مجبور شده که در نهایت از غزه خارج شود. از سویی دیگر برغم ارتکاب به جنایاتی که مصداق نسل کشی علیه مردم فلسطین است در آزاد کردن اسیران صهیونیست ناتوان بوده است. گذشته از این در بعد داخلی با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند. نارضایتی عمومی سراسر سرزمین‌های اشغالی را در بر گرفته و حتی مجلس اسرائیل هم اعلام کرده در شرایط جنگی هم می‌توانند بنیامین نتانیاهو را استیضاح و محاکمه کنند. 
 
در سطح بین المللی و افکار عمومی حیثیت رژیم صهیونیستی از بین رفته و با یک بحران جدی مواجه است و حتی کشور‌هایی مثل فرانسه و انگلیس به قطعنامه سازمان ملل علیه این رژیم رای مثبت دادند و آمریکا هم ناچار شده رای ممتنع بدهد. امروز مساله عضویت فلسطین در سازمان ملل مطرح است. ۱۴۴ عضو این سازمان از این موضوع حمایت می‌کنند و موضوع به سازمان ملل ارجاع شد و اگرچه با حضور آمریکا تحقق این هدف ممکن است به زودی رخ نداد، اما تا همین مرحله ما با یک اقدام تازه از سوی سازمان ملل متحد مواجه هستیم و مساله آزادی فلسطین به صورت مطالبه جهانی درآمده است.
 
در چنین شرایطی رژیم صهیونیستی ممکن است هر اقدامی را انجام بدهد، چون به مرحله انتحار رسیده است. به نظر می‌رسد تصمیمی که جمهوری اسلامی برای دفاع از خود و بازدارندگی اسرائیل اتخاذ می‌کند با در نظر گرفتن تمام احتمالات از جمله حمله متقابل رژیم صهیونیستی خواهد بود و شاید یکی از دلایل طولانی شدن این موضوع این باشد که به صورت همه جانبه و با رصد کامل تحولات و بدون عجله و برخورد احساسی و هیجانی کار دنبال می‌شود و انشاالله آنچه که رخ خواهد داد به نفع جمهوری اسلامی، محور مقاومت و مردم شجاع و مظلوم فلسطین خواهد بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها