جنبش حماس ضمن استقبال از تصویب قطعنامه آتش‌ بس در غزه گفت: باید این آتش‌بس به صورت دائمی باشد و به خروج همه نظامیان صهیونیست از نوار غزه و بازگشت آوارگان فلسطینی منجر شود.
کد خبر: ۱۴۵۰۱۴۲

به گزارش جام جم آنلاین،  جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شامگاه امروز دوشنبه از تصویب قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه توسط شورای امنیت، استقبال و در عین حال تأکید کرد که باید آتش‌بس دائم در غزه برقرار شود.

حماس با تأکید بر اینکه این آتش‌ بس باید باید به خروج همه نظامیان صهیونیست از نوار غزه و بازگشت آوارگان فلسطینی منجر شود، تصریح کرد: «آماده آغاز فوری عملیات تبادل اسرا هستیم که بر اساس آن، همه اسرای در بند دو طرف (حماس و اسرائیل) آزاد شوند».

این جنبش با اشاره به اینکه باید تمامی کمکهای انسانی به صورت آزادانه وارد غزه شود، از شورای امنیت خواست که به اسرائیل فشار وارد کند تا به آتش‌بس پایبند بماند و کشتار جمعی و پاکسازی نژادی ملت فلسطین را متوقف کند.

حماس با تأکید بر حق ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل و دارای حاکمیت به پایتختی قدس شریف، حق بازگشت و تعیین سرنوشت، از الجزایر همه کشورهایی که در شورای امنیت از ملت فلسطین حمایت کردند و در راستای توقف جنگ تلاش کردند، قدردانی کرد.

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه تعدیل شده آتش بس در غزه را تصویب کرد. ین قطعنامه پس از تعدیل عبارت آتش بس دائمی در غزه و تبدیل شدن آن به آتش بس، تصویب شد.

بسیاری از کارشناسان تأکید دارند که رژیم صهیونیستی به دنبال آزادی اسرای خود و سپس از سرگیری عملیات نظامی در غزه است؛ لذا حذف قید دائمی از آتش‌بس، دست این رژیم را برای آغاز مجدد جنایات خود باز خواهد گذاشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها