مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

تدوین ۳۱ برنامه سیاست‌های دریامحور

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ابلاغ سیاست های دریامحور گفت: ۳۱ برنامه برای اجرای این سیاست ها توسط دولت پیش بینی شده است.
کد خبر: ۱۴۴۰۱۳۸

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، علی اکبر صفایی صبح چهارشنبه در همایش ملی تمدن دریایی - مسیر پیشرفت به نقش و رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی اشاره و اضافه کرد: دولت همه تلاش را گذاشته تا کار جامع و درخوری را درباره سند سیاست‌های دریامحور انجام دهد.

وی با اظهار اینکه ابلاغ سیاست‌های کلی دریا محور انجام شد، گفت: ستاد اجرایی نسبت به تصویب نامه اجرایی سند تهیه کرده تا اجرایی سازی آن را انجام دهد، گفت: توسعه دریامحور ادبیات حکمرانی است.

وی به ویژگی‌های حکمرانی دریایی اشاره و اضافه کرد:مقام معظم رهبری هوشمندانه به توسعه دریامحور اشاره و تاکید داشته‌اند زیرا تاریخ ادبیات دریامحور به سال‌ها پیش برمی گردد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: مطالعات اجرایی سیاست‌های دریامحور شروع شده است و مباحث  مقام معظم رهبری از مباحث امنیتی در دریا شروع می‌شود.

صفایی با بیان اینکه دو بال نیروی دریایی ارتش و سپاه، اقتداری را برای کشور و جهان رقم زده است، گفت: فعالیت آنها سبب شده تا تجارت دریایی ایمن در آب‌ها برقرار شود.

وی با عنوان اینکه توسعه دریامحور دارای ستون‌های امنیتی، علم و فناوری و غیره است، گفت: دولت بر همین پایه و اساس در حال برنامه ریزی است و برای اینکه بتوانیم سند توسعه دریامحور را اجرایی کنیم، طرح‌هایی را آغاز کردیم.وی با اظهار اینکه سند توسعه ۳۴ جزیره ایرانی در دست تهیه و اقدام است، افزود: یکی از موضوعات، سیاستگذاری یکپارچه امور دریایی، سیاست چابک امور دریایی است.

صفایی نبود کانون منسجم برای سیاستگذاری یکپارچه را از جمله موانع و مشکلات بیان کرد و تدوین قانون جامع برای رفع مشکلات فراروی سرمایه گذاری در ساحل را الزامی دانست.

وی از پیش بینی ۳۱ برنامه اجرایی توسط دولت برای ابلاغ سیاست‌های دریامحور خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها