رئیس امور آب، کشاورزی و منابع طبیعی سازمان برنامه و بودجه ؛

انتقال آب «پلنگ دره» به بجنورد تا پایان سال ۱۴۰۳

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ رئیس امور آب، کشاورزی و منابع طبیعی سازمان برنامه و بودجه از اتمام پروژه انتقال آب پلنگ دره به بجنورد تا پایان سال ۱۴۰۳ خبرداد .
کد خبر: ۱۴۳۶۷۰۷
نویسنده اسدالله ابراهیمی

استاندار خراسان شمالی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان شمالی  روز گذشته ۲۸ آذرماه با رئیس امور آب، کشاورزی و منابع طبیعی سازمان برنامه و بودجه کشور دیدار و مذاکره کردند که در این دیدار، وضعیت آبی استان تشریح و درخواست حمایت‌های بودجه‌ای از پروژه‌های استان مطرح شد.

استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در این دیدار، انتقال آب سرانی به داخل استان و انتقال آب پلنگ دره به بجنورد را از مهمترین پروژه‌های آبی استان دانستند و خواستار آغاز و تکمیل این پروژه‌ها شدند.

رئیس امور آب، کشاورزی و منابع طبیعی سازمان برنامه و بودجه نیز پس از این توضیح‌ها، گفت: تأمین اعتبار پروژه انتقال آب سرانی که مجوز کمیسیون ماده ۲۳ آن صادر شده است، در اولویت تأمین اعتبار خواهد بود.

محمد ابراهیم‌نیا افزود: تلاش می‌شود در راستای تأمین منابع اعتبار پایدار برای این پروژه، در لایحه ۱۴۰۳ پروژه انتقال آب سرانی در جداول پیوست قانون بودجه قرار گیرد.

وی درباره انتقال آب پلنگ دره به بجنورد گفت: با توجه ویژه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام با قابلیت افتتاح و بهره‌برداری تا پایان ۱۴۰۳ تلاش می‌شود منابع مورد نیاز این پروژه در اولویت تأمین باشد.

طرح اضطراری تأمین آب مورد نیاز از منطقه پلنگ دره برای جلوگیری از مشکل تأمین آب در شهر بجنورد اجرا می‌شود.

هدف از اجرای این طرح، کاهش وابستگی به منابع تأمین آب سطحی و ارتقای کیفی آب بجنورد است که با بهره‌برداری از آن ۴۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب آشامیدنی این شهر افزوده خواهد.

در فاز اول طرح انتقال چاه آب پلنگ دره به شهر بجنورد، سه حلقه چاه با ۸.۵ کیلومتر خط انتقال، یک ایستگاه پمپاژ و مخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی تعادلی به مدار آب شهر بجنورد اضافه می‌شود.

در فاز دوم نیز چهار حلقه چاه، یک باب ایستگاه پمپاژ و ۱۳.۵ کیلومتر خط انتقال اجرا می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، برای اجرای کامل این طرح آبرسانی ۴۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است. / خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها