با انتشار بیانیه ای از سوی انگلیس اعلام شد؛

کشتی مورد حمله واقع شده در دریای عمان، اسرائیلی بود

آمریکا به همه کشتی‌های تجاری در حال عبور از اقیانوس هند و در دریای سرخ هشدار احتیاط بیشتر داده است.
کد خبر: ۱۴۳۳۲۴۴

به گزارش جام جم آنلاین از "المپیان",اداره دریانوردی، آژانسی در وزارت حمل و نقل آمریکا، روز سه شنبه در هشداری, از همه کشتی‌ها خواست, هنگام عبور از این مناطق احتیاط کنند و از تهدیدات در حال تحول در این منطقه آگاه باشند.
این هشدار که به طور خودکار در ۴ دسامبر منقضی می‌شود، پس از دو هشدار قبلی از سوی اداره دریانوردی آمریکا در ماه‌های سپتامبر و اکتبر به کشتی‌های تجاری برای احتیاط و انجام اقدامات پیشگیرانه در آب‌های اطراف خاورمیانه صادر می‌شود.

آمریکا در هشدارهای خود از کشتی‌ها خواسته تا حد امکان از بنادر یمن دوری کنند و مراقب قایق‌های کوچک و پهپادهایی باشند که می‌توانند تهدید ایجاد کنند.

آمریکا همچنین از کشتی‌های تجاری خواسته است در صورت هر گونه اطلاع از تلاش برای توقیف کشتی، با ناوگان پنجم آمریکا تماس بگیرند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز گذشته اعلام کرد که به نظر می‌رسد تلاش روز یکشنبه برای ربودن یک نفتکش اسرائیلی در خلیج عدن توسط دزدان دریایی مسلح سومالیایی انجام شده و حوثی‌های یمن (انصارالله) در آن نقش نداشته‌اند.

پاتریک (پت) رایدر سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران اعلام کرد: حوثی‌ها (انصارالله) در ربودن نفتکش «سنترال پارک» در خلیج عدن و نزدیک ساحل یمن به رغم شلیک موشک از قلمرو تحت کنترل حوثی‌ها در یمن نقشی نداشته‌اند.

سخنگوی پنتاگون گفت: ما به ارزیابی ادامه می‌دهیم، اما نشانه‌های اولیه حاکی از آن است پنج نفری که اقدام به دزدی نفتکش کردند، سومالیایی هستند. واضح است که یک دزدی دریایی است.

یک مقام دفاعی ایالات متحده روز یکشنبه اعلام کرد یک نفتکش مرتبط با رژیم اسرائیل موسوم به «سنترال پارک» توسط افراد مسلح ناشناسی در خلیج عدن توقیف شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این مقام آمریکایی که نام او عنوان نشده بود، افزود: نیروهای ایالات متحده در مجاورت [این منطقه] هستند و از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارند.

بر اساس اطلاعات LSEG، سنترال پارک یک نفتکش کوچک ۲۰ هزار تنی، تحت مالکیت و مدیریت شرکت کشتی‌رانی زودیاک «Zodiac Maritime Ltd» است که متعلق به رژیم صهیونیستی بوده و مقر آن در لندن است.
نیروهای دریایی یمن پیشتر هشدار داده بود که عملیات نظامی خود علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

انصارالله پیش‌تر نیز اعلام کرده بود در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه هر کشتی اسرائیلی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.

شبکه العربیه روز یکشنبه از توقیف یک فروند کشتی اسرائیلی توسط نیروهای وابسته به جنبش انصارالله یمن خبر داد اما دولت ژاپن کشتی باری توقیف شده در دریای سرخ را متعلق به خود دانست و این اقدام را محکوم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها