پیروزی‌های مضاعف مقاومت فلسطین

آنچه که در حال حاضر در اراضی اشغالی فلسطین بویژه در غزه در حال انجام است اتفاق بزرگی است. از یکسو مقاومت فلسطین با عملیات طوفان الاقصی به دستاورد‌های تعریف شده‌ای رسیده از سویی دیگر رژیم صهیونیستی که متحمل شکست سنگینی شده در تلاش است که این ناکامی بزرگ را جبران کند، اما از آنجایی که در عرصه میدانی و جنگ رودرو با نیرو‌های مقاومت نمی‌تواند پیروزی بدست آورد در پی آن بود تا با بمباران‌های کور و قتل عام گسترده و به تعبیری با ایجاد زمین سوخته شرایط را بزعم خود تغییر دهد
کد خبر: ۱۴۳۱۴۳۸
نویسنده احمدرضا روح الله زاد کارشناس مسائل غرب آسیا

پیروزی‌های مضاعف مقاومت فلسطین

 یکی از اهداف مهم رژیم صهیونیستی در این عرصه جدایی بین مردم غزه و مقاومت بوده و موضوع دیگر بحث کوچاندن جمعیت غزه به سمت جنوب و نهایتا شبه جزیره سینا است که همه اقداماتی که تاکنون انجام داده ناکام مانده و صرفا یک مجموعه‌ای از جنایات بشری در پرونده خود ثبت کرده است. 

چرا که مردم غزه همانطور که گزارش ها، فیلم و تصاویر نشان می‌دهد نه تنها از حمایت خود از مقاومت دست نکشیدند بلکه برغم انکه برخی خانواده‌های خود را در این بمباران‌ها از دست دادند همچنان قویا با صدای بلند اعلام می‌کنند که همه ما فدای فلسطین هستیم.

از سویی دیگر بحث خروج از غزه هم ناکام مانده و عملا می‌بینیم که با این حجم از جنایاتی که رژیم صهیونیستی انجام داده نه تنها پیروزی به دست نیاورده بلکه شکست دیگری در کارنامه خود ثبت کرده و از سویی دیگر موفقیت دیگری را درپرونده مقاومت قرار داده است و آن هم بیداری است که در سطح دنیا شاهد آنیم.

ما امروز بخوبی می‌بینیم در کشور‌هایی که به نوعی موسس رژیم صهیونیستی بودند و در بقای این رژِیم کمک‌های گسترده‌ای کردند و همچنان به این حمایت خود ادامه می‌دهند تظاهرات گسترده‌ای را می‌بینیم که روز به روز بر حجم آن افزوده می‌شود و به نوعی افکار عمومی غرب از سلطه رسانه‌های رژیم صهیونیستی خارج شدند و در مقابل این رسانه‌ها ایستادند و اعتراض خود را نسبت به جنایات جنگی رژیم اشغالگر قدس و همچنین حمایت گسترده دولت هایشان نسبت به این رژیم جنایتکار اعلام می‌کنند. 
این بیداری که روز به روز ابعاد آن در حال گسترش است در حقیقت یک پیروزی مضاعف برای مقاومت فلسطین بعد از موفقیت عملیات طوفان الاقصی و ناکامی بزرگی برای رژِیم صهیونیستی محسوب می‌شود. 

این که می‌بینیم کشور‌های غربی که در آغاز با مسافرت‌های پی در پی به اراضی اشغالی فلسطین و دیدار با مقامات جنایتکار رژیم صهیونیستی حمایت خود را از اسرائیل اعلام کردند اکنون بحث توقف عملیات نظامی در دستور کار خود قرار دادند و تاکید دارند رژیم اشغالگر قدس به نوعی اقدامات نظامی خود را متوقف کند و حالا به بهانه برقراری یک آتش بس موقت به نوعی جلوی این خیزش عمومی ضد صهیونیستی را بگیرند. چون بخوبی می‌دانند که این بیداری رخ داده در آینده مشکلات بیشتری را برای آن‌ها ایجاد کند و اگر چنین اتفاقی بیفتد کنترل مردم در اختیار دپیلماسی و رسانه‌های صهیونیستی حاکم در این کشور‌ها نیست. 

از همین رو است که بایدن رئیس جمهور آمریکا خطاب به نتانیاهو اعلام می‌کند که رژیم صهیونیستی بیش از دو هفته وقت ندارد. به این معنا که ادامه این شرایط می‌تواند مشکلات بیشتری را برای تل آویو ایجاد کند و کنترل افکار عمومی بعد از این بازه از دست خواهد رفت.

از سویی دیگر رژِیم صهیونیستی هم در یک بن بست قرار گرفته است. واقعیت این است که هم ادامه جنگ و تداوم جنایات به ضرر تل آویو تمام خواهد شد و هم توقف جنگ چه آتش بس موقت سه روزه باشد و چه نباشد باز به زیان رژیم صهیونیستی است و این رژیم در حوزه تصمیم گیری در این عرصه دچار بحران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها