فردا، آغاز سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل

هنرمندان و بازیگران باتجربه از شهرستان‌های استان اردبیل با تدارک ده‌ها اثر برای اجرا‌های صحنه‌ای و خیابانی، برای شرکت در سی و یکمین جشنواره تئاتر استان آماده شده‌اند و از ۲۳ تا ۲۶ آبان ماه هنرنمایی خواهند کرد.
کد خبر: ۱۴۳۰۶۶۴

 به گزارش جام جم آنلاین ،دبیرجشنواره تئاتر استانی اردبیل در نشست خبری با خبرنگاران از برگزاری سی و یکمین جشنواره تئاتر استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی با حضور ۴۵ گروه تئاتر از ۲۳ آبان ماه به مدت ۵ روز در ۲ سالن فدک و تالار بیضای اردبیلی برگزار خواهد شد.
سعید نوریان با اشاره به اینکه در این دوره آثار در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی به‌صورت مجزا داوری خواهد شد، ادامه داد: داوران سی و یکمین جشنواره تئاتر استان که شامل ۲ هیات از داوران بومی و غیربومی است از بین ۳۰ اثر در بخش صحنه‌ای و ۱۵ اثر خیابانی ۱۹ اثر برگزیده در بخش صحنه‌ای به‌صورت زنده و در بخش خیابانی نیز از روی فیلم نمایش خیابانی ارزیابی و منتخبین را مشخص خواهند کرد.
دبیر جشنواره تئاتر استانی اردبیل افزود: در این دوره از جشنواره تئاتر استان ۵ اثر شامل ۳ اثر در بخش صحنه‌ای و ۲ اثر در بخش خیابانی برای ارائه در تئاتر منطقه‌ای انتخاب خواهد شد.
نوریان با ابراز امیدواری از آینده پیش روی نویسندگان و نمایش‌نامه نویسان گفت: در سال‌های گذشته که بر تولید محتوا‌های بومی تاکید می‌شد امسال شاهد حضور ۱۱ اثر از سوی نویسندگان بومی استان هستیم و نویسندگان تئاتر استان به مرحله‌ای از پیشرفت رسیده‌اند که می‌توانند با نویسندگان ملی رقابت کنند و در حوزه کارگردانی و بازیگری نیز شاهد حضور پرشور چهره‌های جدید و موفق در بین چهر‌های فعال و پیشکسوت این دو عرصه هستیم.
در پایان این مراسم از پوستر سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی رونمایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها