راهکارهایی برای طولانی کردن عمر گل

عمر گلت دراز باد!

تازه نگه داشتن گل‌ها همواره یکی از موارد مهمی است که دوستداران گل و گیاه به دنبال آن هستند. گل‌ها از عوامل مهمی است که منزل و محیط را شاداب می‌کنند. روش‌های زیادی برای تازه و شاداب نگه داشتن گل و گیاهان وجود دارد که در زیر به تعدادی از آنها اشاره شده است، توسط این روش‌ها شما می‌توانید عمر گل و گیاهان خود را طولانی‌تر کنید و از زیبایی گل‌های خود لذت ببرید.
کد خبر: ۱۴۲۶۲۰۷
نویسنده لیلا ونکی - خبرنگار چاردیواری
 
استفاده از نوشابه برای تازه نگه داشتن گل
یکی از روش‌های تازه نگه داشتن گل استفاده از نوشابه‌های گازدار است که به دلیل داشتن شکر موجب تازه نگهداشتن گل‌ها و گیاهان شما می‌شود. می‌توانید با ریختن یک چهارم فنجان نوشابه به داخل گلدان گل سبب شاداب‌تر ماندن گل‌ها شوید. برای این کار می‌توانید از انواع نوشابه‌های مختلف استفاده کنید. 
 
اسپری مو برای
این روش نیز یکی از روش‌هایی است که می‌توانید توسط آن گل‌های خود را تازه‌تر نگه دارید و برای تازه نگه داشتن گل خود از آن استفاده کنید. برای این کار اسپری مو را با فاصله حدود ۲۰ سانتی‌متر روی گل‌ها اسپری کنید.
 
سرکه سیب 
سرکه سیب را همراه با مقادیر مساوی شکر در آب گلدان خود بریزید. برای تاثیر بیشتر این روش آب گلدان را هر چند روز یک بار تعویض کنید. با این روش شما می‌توانید عمر گل و گیاهان خود را طولانی‌تر کنید و سبب تازه نگه داشتن گل‌هایتان شوید و از دیدن آنها لذت ببرید.
 
آسپرین 
شما می‌توانید چند آسپرین را با هاون یا هر وسیله دیگری خرد کرده و در آب گلدان‌های‌تان بریزید و هم بزنید. برای تاثیر بیشتر این روش نیز باید آب گلدان‌های‌تان را هر چند روز یک‌بار عوض کنید. با این روش شما می‌توانید به تازه نگه داشتن گل خود کمک شایانی کنید.
 
سکه فلزی 
دراین روش می‌توانید سکه و قند را به آب گلدان‌تان انداخته و سبب طولانی شدن عمر گل‌ها و شاداب‌تر ماندن  و تازه نگه داشتن گل‌ها شوید. این کار باعث پایین آوردن pH آب گلدان شما شده و باعث جلوگیری از رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها می‌شود.
 
استفاده از سفید کننده برای شاداب ماندن گل‌ها
برای این کار شما باید یک چهارم قاشق غذاخوری سفید کننده را در یک لیتر آب بریزید و دقت کنید از این مقدار بیشتر نشود زیرا سبب آسیب زدن به گل می‌شود. یک روش دیگر برای استفاده از سفید‌کننده، این است که باید ۳ قطره سفید‌کننده را با یک لیتر آب مخلوط کنید و گل‌های‌تان را در درون آن قرار دهید. این روش سبب جلوگیری از رشد باکتری‌ها، شفاف ماندن آب گلدان، جلوگیری از رشد باکتری‌ها و در نتیجه تازه نگه داشتن گل می‌شود.
newsQrCode
برچسب ها: زندگی گل گیاه
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها