جشن آغاز نماز جماعت در مدارس اسلامشهر با عنوان همایش نور چشم با حضور بیش از یک هزار دانش‌آموز برپا شد.
کد خبر: ۱۴۲۵۲۶۱

جشن آغاز نماز جماعت در مدارس اسلامشهر ظهر روز شنبه ۱۵ مهر با عنوان همایش «نور چشم» با حضور ۸۰۰ دانش‌آموز از مدارس پسرانه دور اول متوسطه، رئیس ستاد اقامه نماز استان تهران و اسلامشهر، مشاور ویژه فرماندار، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه، امام‌جمعه و رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان اسلامشهر در آستان مقدس امامزاده عقیل (ع) برگزار شد.

جت‌الاسلام برقراری، امام‌جمعه شهر اسلامشهر در این همایش خطاب به نوجوانان دانش‌آموز، اظهار داشت: نماز پایه بندگی و برای پاره کردن نماد طاغوت است و این نماد بندگی آن‌قدر مستحکم است که انسان را به عرش می‌رساند.

وی افزود: انسان با خواندن نماز شیطان درونی و شیطان بیرونی را به زمین می‌زند و خودش رشد می‌کند، موانع رشد انسان شیطان و وسوسه‌های شیطانی است و نوجوانان و جوانان حتماً باید با نماز ارتباط بگیرند.

امام‌جمعه اسلامشهر با اشاره به زندگی‌نامه شهید غواص یحیی صادقی تأکید کرد: مادر شهید صادقی می‌گوید: «فرزندم سه ماه قبل از تولدش مرا برای نماز شب بیدار می‌کرد و از همان موقع با نماز شب انس گرفتم و یحیی قبل از اینکه به سن بلوغ برسد نمازش را می‌خواند و در اوج جوانی به مقامات عالیه بندگی رسید»، لذا نوجوانان نباید نماز را دست کم بگیرند.

برقراری با بیان اینکه نماز انسان را به کمال می‌رساند، گفت: شما نوجوانان عزیز اگر می‌خواهید رشد کنید و صاحب معرفت و فضیلت باشید، نماز این پایه‌های بندگی را در زندگیتان مستحکم کنید.

در پایان همایش نور چشم دانش‌آموزان با غبارروبی آستان مقدس امامزاده عقیل (ع) و گلباران مزار مطهر شهدا با آرمان‌های شهدای والامقام تجدید میثاق کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها