معاون گردشگری استان البرز مطرح کرد:

تهدیدها و فرصت های جاده کرج – چالوس

تقویت زیرساخت های گردشگری استان البرز با توجه به قرار گرفتن در چهار راه ارتباطی  کشور و حجم فزاینده مهاجران و مسافران در اولویت قرار گرفته است.
تقویت زیرساخت های گردشگری استان البرز با توجه به قرار گرفتن در چهار راه ارتباطی کشور و حجم فزاینده مهاجران و مسافران در اولویت قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۴۲۴۶۳۶

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز در گفتگو با خبرنگار جام جم البرز گفت: گردشگری استان البرز به سه بخش، طبیعت گردی، کشاورزی و صنعتی تقسیم می شود که در حال تقویت زیرساخت های لازم برای توسعه امکانات رفاهی و جذب گردشگران علاقمند هستیم.

شهرام علیمحمدی افزود: با توجه به ظرفیت بالای استان در بخش گردشگری برخی از مکان ها مثل؛ جاده کرج - چالوس، پیست اسکی دیزین و شهرستان های نظرآباد، چهارباغ و طالقان، در صدر برنامه های توسعه قرار دارد و مجوزهای گردشگری برای این منظور صادر می شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی و دارا بودن ویژگی های چهار فصل، فرصت خوبی فراهم است تا از ظرفیت های استان بهره ببریم و آن را به گردشگران و سایر علاقمندان معرفی کنیم. در حال حاضر بیشتر در بخش، گردشگری، اکوتوریسم و صدور مجوزهای بوم گردی متمرکز هستیم.

علیمحمدی تصریح کرد: به دنبال ایجاد ظرفیت ها و تقویت زیر ساخت ها هستیم برای این منظور تبلیغات و معرفی توانمندی های استان را در اولویت قرار دادیم و ضمن برگزاری جلسات مشترک با اعضای انجمن صنفی  از طریق ارتباط با استان های دیگر به ارائه خدمات متقابل ظرفیت های گردشگری استان البرز می پردازیم.

معاون گردشگری استان البرز ادامه داد: بحث بعدی ما توسعه گردشگری روستایی است که از ظرفیت عظیمی برای معرفی و درآمدزایی در استان البرز برخوردار است. در همین راستا توسعه گردشگری شهرستان طالقان را در اولویت قرار دادیم که در آینده نزدیک به هاب گردشگری کشور تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره 28 درصد تردد کشور از اتوبان کرج - تهران - قزوین گفت: مسافرات باید البرز را یک استان مقصد گردشگری در نظر بگیرند نه یک استان عبوری.  زیرا جاذبه های طبیعی، صنعتی، کشاورزی و بوم گردی استان بخصوص روستا های البرز بسیار مستعد گردشگری هستند.

علیمحمدی در عین حال تاکید کرد: در حال حاضر بالغ بر 1600 ویلا و خانه مسافر در استان البرز فعال هستند که ساماندهی آنها در دستور کار قرار دارد. در منطقه کردان این مسئله بسیار حاد است و از حدود یکسال پیش در بخش فعال هستیم بیلبوردهای اطلاع رسانی در مناطق کردان، کوهسار و سهیلیه نصب خواهد شد که یک هشدار جدی برای بهره برداران این باغ ویلاها است.

ضمن این که سایت و سامانه «جانا» را به همین منظور طراحی کردیم تا بهره برداری این خانه ها و مجموعه ها با هماهنگی سازمان گردشگری استان باشد. بهره برداران با مراجعه یه سایت مجوز لازم را دریافت کنند و مهمترین فواید آن هویت یابی این مکان ها و تامین امنیت خاطر برای مسافران خواهد بود، بخصوص در روزهای تعطیل کار جذب مسافر راحت تر و مطمئن تر صورت خواهد گرفت.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز خاطرنشان کرد: افتتاح اتوبان- تهران شمال و اتصال آن به جاده کرج- چالوس به عنوان جاده مواصلاتی سایر استان ها به شمال کشور هم یک تهدید و هم یک فرصت برای استان البرز محسوب می شود. تهدید، خلوت شدن یک مسیر این جاده است و فرصت، جذب مسافر برای تماشای زیبایی جاده و احساس آرامش. مسافران اگر تعطیلات آرامی را جستجو می کنند و با کم شده تردد جاده کرج - چالوس و داشتن یک رودخانه زیبا و سد کرج می توانند در کنار آن به آرامش برسند زیرا آب با گردشگری آمیخته است.

به گفته این مقام مسئول، استان البرز باید از حالت ایستایی به حالت پویایی در حوزه گردشگری در بیاید و میزان اقامت مسافران و گردشگران به بالای یک و نیم شب برسد. با توجه به مجموعه اقدامات و سیاستگزاری هایی که در حال انجام است در آینده نزدیک، البرز به عنوان یک استان مقصد گردشگری تبدیل خواهد شد.

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها