به گزارش جام آنلاین البرز، علیرضا عاقلی گفت: متولی اصلی سازههای تبلیغاتی شهرها، مدیریت شهری بوده و شهرداری کرج نیز با برنامهای مدون، به دنبال ساماندهی و یکپارچهسازی سازههای تبلیغاتی است.
وی افزود: سیاستهای شورای شهر و مدیریت شهری کرج در این حوزه، کاهش اغتشاشات بصری، ساماندهی سیما و منظر شهری، آرامش روانی، رعایت قانون، صیانت از بیت المال، انجام تکالیف مقرر و پیگیری مطالبات شهروندان از طریق بهبود مناظر شهری است.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج تصریح کرد: کمیتهای با نام ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی با ترکیب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، رئیس مرکز پژوهشها و چند عضو منتخب شورای اسلامی شهر و عضویت حقوقی معاونین خدمات شهری، حمل و نقل، سازمان فرهنگی و مدیران کل حراست، بازرسی و روابط عمومی شهرداری با دبیری سازمان سیما، منظر و فضای سبز تشکیل شده و پس از هفت جلسه از سوی این کمیته و صورتجلسه مشترک با دادستانی مرکز استان البرز، منجر به مصوباتی شده که آئین نامه نحوه واگذاری تابلوهای تبلیغاتی با مالکیت شهرداری از سوی مرکز پژوهش و همکاری دانشگاه تهران، بخشی از آن محسوب میشود.
عاقلی گفت: جمعآوری تابلوهای غیرمجاز و لغو بهرهبرداریهای اقتصادی مغایر با مالکیت یا ساماندهی سیما و منظر شهری، جانمایی جدید، بهرهگیری ازسازههای استاندارد، بارگذاری در سازمان فاوا و تأیید معاونت حمل و نقل با قید مالکیت شهرداری از الزامات مصوب در کمیته ساماندهی بوده است.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری خاطرنشان کرد: برابر توافقات و تعهدات منعقد در صورتجلسه تحویلی مورخ ۱۴۰۲/۴/۲۵ از سوی دفتر دادستانی مرکز استان با حضور نمایندگان شهرداری، شورای اسلامی شهر، بازرسی و دستگاه انتظامی، آییننامه واگذاری و تدوین نحوه صدور مجوز تبلیغات شهری نهایی شده است که با تصویب کلیات آئین نامه و همچنین متن اصلاحی در کمیته ساماندهی برای تصویب و اجرا تقدیم هیئت رئیسه و شهردار کرج خواهد شد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد