برای اولین بار پس از ۸دوره

جشنواره بازی‌های رایانه‌ای در ایام‌فجر برگزار می‌شود

بازی‌های رایانه‌ای در فرهنگ‌سازی نقش بسیار مهمی دارد. امروز شاهد آن هستیم که ۳۴میلیون نفر مخاطب بازی‌های رایانه‌ای هستند که متوسط سن بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای به ۲۳سال رسیده است و امروز بازی‌های رایانه‌ای جای خود را به‌عنوان یک رسانه اصلی میان مخاطبان بازکرده است.
کد خبر: ۱۴۲۳۲۸۹

این جملات بخش‌هایی از سخنان محمدامین حاجی‌هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نشست خبری نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر بود که نوید روزهای خوب را برای بازی‌سازان ایرانی می‌داد.
حاجی‌هاشمی در این نشست در تشریح اقدامات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای حمایت از این رسانه نوظهور، کانون توجه آن را بر دو بخش علمی و تجاری عنوان کرد و گفت: ما دو نوع بازی داریم، بازی‌های علمی که صاحب‌نظران و شرکت‌های بازی‌سازی علمی در آن حضور دارند و دیگری بازی‌های جدی و تجاری برای عموم مخاطبان برگزار می‌شود که جنبه تجاری و فن‌آورانه و اشتغال‌زایی دارد و با توجه به ظرفیت‌های عظیمی که در این بخش وجود دارد تصمیم گرفتیم این رویداد فرهنگی را با قدرت بیشتری دنبال کنیم.
برنامه‌ریزی برای برگزاری نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر با رویکرد متفاوت از قبل از دیگر اقداماتی است که حاجی‌هاشمی در این نشست بر آن تاکید داشت. 
جشنواره‌ای که پس از وقفه‌ای چهار ساله به دلیل شیوع ویروس کرونا، در دی ماه برگزار می‌شود و برگزاری آن با عنوان جدید جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر و همزمان با برگزاری سایر جشنواره‌های فرهنگی نظیر تئاتر، سینما، موسیقی، هنرهای تجسمی و... به مناسبت دهه فجر اتفاق بسیار خوبی برای علاقه‌مندان این حوزه محسوب می‌شود. به ویژه آن‌که یکی از مهمترین اهداف آن رفع اصلی‌ترین نقطه ضعف در فرآیند بازی‌سازی است.
در این ارتباط حاجی هاشمی گفت: یکی از نقاط ضعف موجود، بی توجهی به موضوع شبکه سازی بین بازی‌سازان و سرمایه‌گذاران بوده است و لذا این طور تلقی شد که به یک رویداد ملی در این زمینه نیاز مبرمی وجود دارد. به هرحال بازی‌های ملی برای اعتلای هویت ایرانی-اسلامی و یک فرصت و ظرفیت مطلوب و مهم به شمار می‌رود و جشنواره پیش رو به بستری برای رشد و ارتقای حوزه مذکور بدل خواهد شد. یکی از اهداف مهم ما از برگزاری این رویداد، انجام سرمایه‌گذاری برای ارتباط میان بازی‌سازان و مجموعه‌های سرمایه‌گذار است. بازنمایی پیشرفت‌های متنوع زیست‌بوم‌های رایانه‌ای در تولید آثار بدیع و پرمخاطب، ایجاد شبکه ارتباطی، علمی و فناوری برای نمایش توانمندی‌های بازی‌سازان ایرانی، زمینه‌سازی همکاری‌های مختلف بین زیست‌بوم و فرصت جذب سرمایه‌گذاری برای این صنعت دانش‌بنیان، ارتقای محتوایی و ساختاری تولیدات بازی با ایجاد زمینه‌های رقابتی و محتوایی باز پردازی برای بازی‌های ایرانی باکیفیت، شناسایی استعدادهای این صنعت برای حمایت‌، پرورش و ایجاد فرصت‌های ملی و فراملی از جمله اهدافی است که مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در خصوص این جشنواره عنوان کرد.
گفتنی است دراین جشنواره به بهترین بازی سال، دستاورد فنی، طراحی بازی، هنری، صداگذاری، موسیقی، داستان و روایت در بازی، همچنین بهترین بازی در ژانر و رسته‌های اکشن، ماجرایی‌، نقش‌آفرینی، استراتژی، شبیه‌سازی، ماجرایی اکشن، سکو بازی‌، ورزشی، تفننی، مسابقه‌ای‌، پازل‌، دفاع از قلعه، تیراندازی، کلمه‌ای و اطلاعات عمومی جایزه اهدا می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها