وی همچنین در جمع معاونان و مدیران مرکز آبادان حاضر شد و تاکید کرد که دفاعمقدس و اربعین حسینی، نمادهای بارز فرهنگ جهاد و شهادت و هویت جهانی ــ امتی به شمار میروند.به گزارش روابطعمومی رسانهملی، دبیر ستاد تحول رسانهملی با اشاره به شعار رسانهملی مبنی بر«هویت محوری و عدالتگستری» گفت: برای نیل به این هدف، کافی است به روایت و نحوه زندگی مردم عادی در جایجای کشور بپردازیم و این قصههای ماندگار را ثبت و پخش کنیم.قائممقام فرهنگی رسانهملی با اشاره به یکی از محورهای تحول در محتوا که همانا هویت جهانی ــ امتی است، تصریح کرد: همایش بزرگ اربعین با بستر ناب مردمی یکی از ظرفیتهای مناسب برای اهالی رسانه است که حضور پرمحتوای زائران در این پیادهروی پرشور و شعور را برای همه مردم جهان تبیین میکند.
جلیلی افزود: ظرفیتهای مردمی مانند اربعین حسینی کم نیست و ما در رسانهملی باید بیش از پیش چنین رویدادهای باعظمت و مردمی را به تصویر بکشیم.دبیر ستاد تحول رسانهملی بر استفاده از فرصتهای بزرگی مانند اربعین حسینی تأکید کرد و یادآورشد: این راهپیمایی میلیونی، بینظیر و جهانی، نعمت الهی است که در سالهای اخیر شاهد آن هستیم و باید از این نعمت مغتنم با برنامهریزی مناسب، استفاده کنیم.
جلیلی بر ماندگاری شخصیتها در اذهان عمومی تأکید کرد و گفت: رسانه موظف به ایجاد نقاط وصل مشترک برای مردم و فرهنگسازی است، به این معنا که احساس مشترک میان جمعیت زیادی از جامعه به وجود آوریم. وی تصریح کرد: وقتی بتوانیم شخصیتی مربوط به یکی از نقاط ایران پیدا کنیم و روایتی واقعی را برای عامه مردم حکایت کنیم، در واقع فرهنگسازی کردهایم. وی اربعین را دریای بیکران و بیپایان برای جهان اسلام توصیف کرد و افزود: این راهپیمایی بزرگ فرصتی مغتنم و بیمانند برای فرهنگسازی، ماجراجویی، خبرسازی، تبلیغ دین، انقلاب و... است و فرصتی بهتر از این شرایط برای برنامهسازان، خبرنگاران و ماجراجویان پیدا نخواهدشد.دبیر ستاد تحول رسانهملی برای رسیدن به کیفیت از طریق کمیت تأکید و اضافه کرد: برنامهسازان، خبرنگاران و عوامل رسانه باید از کمیت کیفیت بسازند؛ به این صورت که شخصیتسازی کنند و نشان دهند این جمعیت، سیاهیلشکر نیستند، بلکه هنرمندانه نشان دهند هر زائر شخصیتی دارد، نشان دهند افراد، از نقاط مختلف کشور و جهان با مشاغل گوناگون آمدهاند و از آنها بپرسند هدفشان از شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی و زیارت اباعبدا... الحسین(ع) چه بوده و هست.جلیلی با بیان اینکه تصاویر باز و شلوغ تصاویری مبهم از همایش بزرگ و میلیونی راهپیمایی اربعین حسینی است، گفت: در کنار آن باید شخصیتها را نشان داد تا ماجرای واقعی را برای جامعه تبیین کنیم.وی همچنین در روز جمعه، ۱۷ شهریور، از قرارگاه رسانهای اربعین صداوسیمای استان ایلام واقع در مرز مهران بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت شبانهروزی دستاندرکاران شبکه استانی ایلام قرار گرفت و افزود: پوشش اثرگذار کنگره عظیم اربعین و انعکاس مطلوب آن در شبکههای بینالمللی، ملی و استانی حاصل تلاش هنرمندانه برنامهسازان صداوسیمای استان ایلام بوده که شایسته قدردانی و تحسین است.
جلیلی در نشست شورای مدیران صداوسیمای استان ایلام نیز ضمن تاکید بر لزوم عدالت رسانهای در برنامههای رسانهملی، بیان کرد: در جریان کنگره عظیم اربعین پدیدههایی بکر و معجزهگونه رخ میدهد که باید با نگاه تیزبین اهالی رسانه در قابهای زیبا و جذاب در معرض دید جهانیان قرار بگیرد.قائممقام فرهنگی رسانهملی با اشاره به اینکه اندوخته و تجربیات همکاران صداوسیمای استان ایلام که به صورت میدانی در حماسه اربعین حضور داشتهاند، برای شناخت بیش از پیش این حماسه عظیم راهگشاست، گفت: با استفاده از این تئوری جدید رسانهای میتوان حضور مردم در کنگره عظیم اربعین را به مراتب پربار و زیباتر از امسال و سالهای گذشته به تصویر کشید.
وی با اشاره به اینکه هر زائری که پا به مرز مهران میگذارد همراه خود قصه و روایتی شنیدنی دارد، افزود: قصه این روایتها میتواند به شکلی هنرمندانه و اثرگذار به یک همدلی و نقطه فرهنگ مشترک تبدیل شود.جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم عدالت رسانهای در برنامههای رسانهملی تأکید کرد و یادآورشد: فضایی که در حال حاضر بر برنامههای رسانهملی حاکم است، دیده شدن همه مردم از قشرهای مختلف بهویژه مناطق محروم از آنتن رسانه است.
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد