در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
این تحولات، گریزناپذیر است و انسان با اندیشه خویش، باید بتواند خود را همراه، همگام و اصولمند، نشان دهد. در تلویزیون، تغییرات زیادی رخ دادهاست. روشهای برنامهسازی یا تهیه محتوا برای بخشهای گوناگون داستانی، خبری، گزارشی، ترکیبی و مانند آن، نیز نیازمند تحول هستند. امری که در هر دوره مدیریتی پی گرفته شده و بعد از بازخوردهای مخاطبان، مورد تأیید یا نقد کارشناسان واقع شدهاست. حوزه اجرا و انتخاب مجریان و عملکرد آنان، یکی از این ابعاد فعالیتی در حال تحول مستمر است. این روزها، متناسب با سیاستهای کلی حاکم بر جامعه و همچنین بر رسانهملی، مجریان در ابعاد مختلف، هم در شتاب و صراحت دیده میشوند و هم در نوعی محافظهکاری. صراحت در بیشتر برنامههای سیاستمآبانه و به تأسی از رویدادهای روز، دیده میشود و محافظهکاری، تا اندازهای در برنامههای اجتماعی و مانند آن. مجریان عمدتا جوان در کنار همکاران با سابقه، عرصه رنگارنگی از اجرا را نشان دادهاند. شاید از مجریان پر سابقه بتوان به مجریان سنتی برنامههایی چون «به خانه برمیگردیم»، اشاره کرد یا مجریان برنامههایی چون «ثریا» و مانند آن در شبکه افق؛ و از مجریان جوان، به اخبارگوها، گزارشگران رویدادها، برنامههای گفتوگو محور مانند «بدون توقف»، «از سرگذشت» و...، قابل اشاره است. در برنامههای مذهبی، افراد حرفهای چون نجمالدین شریعتی تا جوانترهایی چون حامد سلطانی، بروز و ظهور خوبی داشتهاند، اگرچه سلطانی در توقفگاه اعجوبهها، ماند. سلطانی «اعجوبهها» را میتوان با نوعی از مجریان بازیگر، همانند پژمان بازغی «کودک شو» یا مهران رجبی«خودمانی»، مقایسه کرد که توان مدیریت صحنه هر کدام، چگونه است. تحرک برنامههایی چون خودمانی یا اعجوبهها، بیشتر از کودک شو مینماید. همچنان که، مدیریت برنامههایی چون دایره طلایی با اجرا در ستارهساز، متفاوت است. مجریان گفتوگو محور برنامههای شبکه افق با مجریان برنامههایی چون «زاویه» یا «شیوه» قابل مقایسه است. برنامههایی که با اتکا به موضوع سنگین اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، نیازمند آرامش و تأمل هستند و به درگیری و ورود بیمقدمه به مباحثه، همانند «فوتبال برتر» نیاز ندارند. تن صداها و اجراهای صوتی نیز، نکته متفاوتی است که دیده میشود. تفاوت چهره و واکنشهای حامد سلطانی با پژمان بازغی، با توجه به شباهت برنامههایشان، نمونه شاخص در این زمینه است. البته نحوه اجرای رسالت بوذری با نجمالدین شریعتی از جهت برنامههای محفل و حسینیه معلی، قابل ارزیابی است که هر دو مسلط بر موضوع و صحنه، همراهی متناسبی با موضوع دارند، با این تفاوت که ناظران یا استادان حاضر در صحنه محفل، بسیار همراهترند با مجری تا حسینیه معلی در فصل جاری، که گاه مدیریت صحنه از نجم الدین شریعتی، به یکی از این استادان حاضر در برنامه، منتقل میشود. یکی از نکات خوبی که قابل اشاره است، خونسردی و تسلط بر وقایع ناگهانی در صحنه اجراست؛ به یاد آورید که یک بار در زلزله تهران که استودیوی گفتوگوی ویژه خبری در حال لرزش بود و مجری بحث، با شناخت به موقع وضعیت و تسلط بر اجرا، سوره زلزال را قرائت کرد و مورد دوم هنگامی بود که پخش اخبار ساعت ۲۱ از شبکه خبر هک شد و مجری با آرامش، زمان را مدیریت کرد تا صحنه به حالت عادی برگشت و واکنش خیلی خاصی نشان نداد، یا در نخستین روزهایی که در پیامد وقایع پاییز ۱۴۰۱، شخصیتهای سیاسی در گفتوگوی ویژه خبری حاضر شدند و با مجری تلویزیون نیز به جدل برخاستند و مجری، صحنه را از دست نداد. اینها نمونههایی از اجراهای امروزی است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد
درگفتوگو با رئیس دانشکده الهیات دانشگاه الزهرا ابعاد بیانات رهبر انقلاب درخصوص تقلید زنان از مجتهد زن را بررسی کردهایم