ارادتی عاشقانه به وقت کربلا
«جام‌جم» از عملکرد رسانه‌ ملی در اربعین سید الشهدا گزارش می‌دهد

ارادتی عاشقانه به وقت کربلا

رادیو اربعین در مسیر مقابله با رسانه‌های معاند

تا چند روز آینده ماه محرم به پایان می‌رسد و با شروع ماه صفر «رادیو اربعین» نیز نهمین سال فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. شعار اربعین امسال از سوی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین «حیاتنا الحسین» انتخاب شده و با توجه به موضوعات خاص رسانه‌ای و جبهه‌گیری رسانه‌های معاند جهت تضعیف، تحریف و حتی تخریب آیین‌های عزاداری و سوگواری، مسلم است که هر چه به اربعین نیز نزدیک‌تر شویم بر میزان فعالیت و لجاجت و سناریو‌پردازی این رسانه‌ها افزوده خواهد شد. در این راستا باید بتوان با منطق قابل‌قبول و اقناع کنند‌ه‌ای، مخاطبان را به سمتی که حقیقت مسیر امام حسین(ع) هست هدایت کرد.
کد خبر: ۱۴۱۹۹۱۰
نویسنده عزیزا... محمدی (امتداد‌جو) - روزنامه نگار
رادیو اربعین در مسیر مقابله با رسانه‌های معاند
دشواری کار امسال رادیو اربعین گرچه بر کسی پوشیده نیست اما در ورطه عمل، دشواری بر متولیان امر، چند برابر خواهد بود؛ چرا که علاوه بر وظیفه ذاتی که جنبه اطلاع‌رسانی لحظه به لحظه از جزئیات سفر اربعین به مخاطبان را داراست و لحظه‌های معنوی خاصی را نیز بر شنوندگان خود خلق می‌کند؛ باید در آستانه آشوب‌های سال گذشته که عده‌ای قداره حماقت بر دست گرفته‌اند و دم از مقابله با مکتب امام حسین(ع) و انقلاب دارند و در کشاکش کری‌خوانی‌های فضای مجازی و رسانه‌ای، بتواند تعلق‌خاطر عموم ملت ایران به مکتب امام حسین(ع) را نیز بیان کند.
جواد تشکری که چندی پیش با حکمی از سوی معاونت صدا برای چندمین بار به مدیریت این رادیو منصوب شد؛ دارای تجربه‌های ارزشمند رسانه‌ای و اجتماعی است که نیاز جامعه هدف خود را خوب می‌شناسد و بارها از قاب تلویزیون و از جوار حرم اباعبدا..(ع) نیز به اجرای برنامه پرداخته و می‌داند که در فراز‌و‌نشیب این لحظه‌های نفسگیر چگونه باید عنان و ریتم و محتوای برنامه را به سر منزل مقصود و مطلوب برساند.
با توجه به حکم معاونت صدا به مدیریت رادیو اربعین، به نظر می‌آید قالب برنامه‌های رادیو اربعین با حفظ ساختار اصلی خود، همانند سال‌های قبل، جنبه‌های تخصصی بیشتری به خود خواهد گرفت و میزان اطلاع‌رسانی و پاسخگویی به نیاز مخاطبان نیز افزایش خواهد داشت که در این راستا گفت‌وگوها و گزارش‌های زنده و مستقیم با مسئولان مختلف در ارگان‌های متفاوت بر روند آگاهی مردم می‌تواند تاثیرگذار باشد.
ارائه شیوه‌های مواجهه با مشکلات فردی و گروهی و نحوه خروج زائران از این مشکلات و چالش‌ها با روایت و خوانش کتاب‌های «سفیر» و «یک مرد پیاده» نیز از آیتم‌های جدید و مستند‌گونه و پایدار این رادیو در ایام اربعین و ماه صفر خواهد بود که مخاطب را با جنبه‌های عینی سفر بیشتر آشنا می‌کند و پیشاپیش می‌تواند زائران را در گرمای بی‌سابقه امسال به سفری کم‌چالش و معنوی راهنمایی کند.
این رادیو که به‌طور ۲۴ساعته برنامه‌های خود را روی آنتن خواهد داشت؛ استفاده از نواهای مداحان و ادعیه و زیارات و سخنرانی‌های کوتاه را در جدول پخش خود دارد و با استفاده از ظرفیت معنوی مخاطبان، قطعا با مدد امام حسین(ع) به مقابله رسانه‌های معاند خواهد رفت. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها