آیا مذاکرات صلح اوکراین درپیش است

در طول ۱۶ ماه که از جنگ اوکراین می‌گذرد، تمام طرح‌های صلح پیشنهادی برای پایان یافتن این جنگ به دلیل مخالفت غرب و آمریکا، بی‌نتیجه مانده است.
در طول ۱۶ ماه که از جنگ اوکراین می‌گذرد، تمام طرح‌های صلح پیشنهادی برای پایان یافتن این جنگ به دلیل مخالفت غرب و آمریکا، بی‌نتیجه مانده است.
کد خبر: ۱۴۱۴۰۷۷
نویسنده سعید سبحانی | گروه بین‌الملل

غربی‌ها تاکید دارند هرگونه مذاکره برای صلح باید پس از وارد کردن ضربه‌ای اساسی از سوی اوکراین به روسیه انجام شود و باتوجه به این‌که کی‌یف تاکنون در تحقق چنین پیش‌شرطی ناموفق بوده، طرح‌های مذاکراتی نیز تاکنون نتیجه‌ای نداشته است. تاکنون طرح‌های ابتکاری متعددی از سوی طرف‌های مختلف از جمله، برزیل، فرانسه، واتیکان، چین، اندونزی برای حل بحران جنگ اوکراین ارائه‌شده اما کی‌یف هیچ‌یک را نپذیرفته است. در چنین شرایطی شبکه «اِی‌آردی» تلویزیون دولتی آلمان مدعی شد که مذاکرات صلح درباره جنگ اوکراین، می‌تواند از اوایل ماه آینده میلادی (جولای) آغاز شود.
براساس گزارش این شبکه خبری، مقامات ارشد از تعدادی از قدرت‌های جهانی هفته پیش در کپنهاگ، پایتخت دانمارک درباره این موضوع جلسه داشته‌اند.
شبکه اِی‌آردی گزارش داد که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا از جمله حاضران در این رویداد بوده است. در این گزارش آمده است هدف اصلی از این تجمع،‌ تضمین حمایت کشورهای بی‌طرف نظیر چین، هند، برزیل و آفریقای‌جنوبی است.
این شبکه تلویزیونی آلمان با استناد به گزارش دفتر بروکسل خود اضافه کرد که این نشست مقامات بلندپایه نشان‌دهنده گام مهمی به سوی مذاکرات صلح واقعی است و احتمالا اوایل ماه جولای برگزار شود.
گمانه‌زنی این شبکه آلمانی درباره شروع مذاکرات صلح در حالی است که با وجود ارائه طرح‌های مختلف، کی‌یف اصرار دارد که تنها حاضر به بحث درباره ابتکار عمل صلح مطرح‌شده از سوی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین است اما مسکو این طرح را قبول ندارد و مفاد آن را مضحک توصیف کرده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها