سفیر پیشین ایران در روسیه در گفت و گو با جام‌جم آنلاین:

غربی ها هم از تندروی گروه واگنر دفاع نمی كنند

شورش واگنرها ممكن است تبعاتی برای روسیه داشته باشد اما توان این گروه به اندازه‌ای نیست كه بتواند در روند كلی فعالیت‌های این كشور خللی ایجاد كند.
شورش واگنرها ممكن است تبعاتی برای روسیه داشته باشد اما توان این گروه به اندازه‌ای نیست كه بتواند در روند كلی فعالیت‌های این كشور خللی ایجاد كند.
کد خبر: ۱۴۱۳۵۴۳
نویسنده فتاح غلامی - جام جم آنلاین

غلامرضا انصاری كارشناس ارشد حوزه روابط بین‌الملل در گفت و گو با جام‌جم آنلاین درباره تحولات اخیر روسیه و همچنین تنشی كه گروه واگنر در این كشور بوجود آورده خاطرنشان كرد: اگرچه حادثه‌ای كه در روسیه اتفاق افتاد مهم است و نشان داد كه در داخل این كشور مخالفت‌هایی با نظرات آقای ولادیمیر پوتین وجود دارد اما قدرت مخالفت آنقدر نیست كه خطرات خیلی جدی برای روند كار روسیه ایجاد كند.

انصاری در مورد دلایل و انگیزه‌ها مخالفت گروه واگنر با ولادیمیر پوتین و وزرات دفاع روسیه تصریح كرد: سیاست واگنرها این است كه معتقدند در مواجه با اوكراین باید سختگیرانه تر برخورد كرد و حتی تمایلاتی هم به استفاده از سلاح‌های غیر متعارف هم دارند و بنابراین فكر نمیكنم كه در دنیا كسی بر این باور باشد كه استفاده از سلاح‌های غیر متعارف اقدامی عملی و عادی در دوران جنگ بداند.

 این كارشناس ارشد حوزه روابط بین‌الملل با اشاره به نگاه محتاطانه غرب نسبت به فعالیت گروه واگنر گفت: هم كشورهای اروپایی و آمریكا كه تحولات را رصد میكنند اذعان دارند كه این گروه بسیار تندرو است و كنترل آنها بسیار مشكل است و از این رو گمان نمیكنم كه غربیها با خیال راحت بخواهند از این جریان دفاع كنند.

سفیر پیشین ایران در روسیه ادامه داد: اگر فرض كنیم كه این گروه خطرناك بتواند قدرت را در دست بگیرد قطعا در عرصه عمل بسیار تندروی میكنند و به هیچ وجه حمایت از این رئیس این گروه و اعضای آن برای هیچ یك از كشورها و دولت‌ها به مصحلت نیست.

وی درباره تاثیر اقدامات واگنر در روسیه تاكید كرد: تصور میكنم این حركت ضایعاتی را در این كشور ایجاد خواهد كرد اما قدرتی نیست كه در كوتاه مدت بتواند روند كلی كار روسیه را تحت تاثیر قرار بدهد اما در دراز مدت باید دید كه روندها و سیر تحولات به چه شكل و صورتی خواهد بود و ایا در داخل روسیه گروه‌هایی از این جریان حمایت و با روند كلی حاكمیت در این كشور مخالفت خواهند كرد یا خیر؟ اما در مجموعه پیشبینی من این است كه اقدامات واگنرها نمیتواند اثراث عمیقی در تحولات كوتاه مدت روسیه داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها