رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خواستار شد:

تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات حوزه سلامت

نشست قرارگاه نظارت بر سلامت با حضور دکتر محمدمهدی مجذوبی رییس دانشگاه و حسن خانجانی دادستان همدان و دیگر اعضا در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۱۰۹۴۱

به گزارش جام جم آنلاین همدان، دکتر محمد‌مهدی مجذوبی در جلسه قرارگاه نظارت بر سلامت که با حضور حسن خانجانی دادستان همدان برگزار شد، اظهار کرد: نقش بازدارندگی دانشگاه در موارد نظارتی حوزه سلامت باید مطابق با شرایط روز اعمال شود و سازوکاری برای دریافت نظرات دانشگاه نسبت به استاندارد نبودن و اثرگذاری بر سلامت افراد تعیین شود.

رییس دانشگاه با اشاره به نقش پیشگیرانه دانشگاه و الزامات مورد نیاز برای حفظ سلامت افراد، تصریح کرد: هماهنگی داخلی با اداره کل محیط‌زیست استان همدان برای بهره‌گیری از نظرات کارشناسان بهداشتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انجام ۹۰ درصد سقط جنین‌ها در فضای غیرمعمول درمانی انجام می‌شود، بازدارندگی بیشتر برای کاهش مشکلات حوزه سلامت از جمله سقط جنین را خواستار شد.

دکتر مجذوبی ابراز امیدواری کرد که شعبه ویژه و مجزا برای رسیدگی به تخلفات حوزه سلامت در نظر گرفته شود و با جلسات مستمر ماهیانه شرایط بهتری برای حفظ و ارتقای سلامت مردم در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه‌یافته سنگین بودن جریمه‌ها عامل اصلی رعایت قوانین است، گفت: لازم است در همه موضوعات از جایگاه قوی‌تری ورود پیدا کرد و به تخلفات و جرایم حوزه سلامت به طور جدی توجه شود.

دادستان همدان نیز در این نشست با بیان اینکه برای پیگیری حقوق مرتبط با حوزه سلامت در مرحله اجرا مشکل وجود دارد، ابراز امیدواری کرد که در نشست‌های قرارگاه نظارت بر سلامت استان همدان با رفع اشکالات و افزایش رضایت مردم به جمع‌بندی مناسبی دست یابیم.

خانجانی، ستاد نظارت بر سلامت را از ابتکارات جدید معاون حقوق عامه دانست و گفت: کارگروه های حقوق عامه به صورت تخصصی‌تر در راستای پیگیری موضوعات سلامت برگزار می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: دادستانی استان پیگیر مباحث مرتبط با حقوق عامه است که این موارد باید به نوعی استیفا شود.

دادستان همدان شناساندن نقش سازمان نظام پزشکی به مردم را با اهمیت عنوان کرد و برنامه‌ریزی مناسب در این خصوص را خواستار شد.

دکتر مدرکیان رییس سازمان نظام پزشکی همدان نیز مطالبی در مورد اعتبار اجتماعی نظام پزشکی، اقدامات دادسرای انتظامی نظام پزشکی و تصمیم‌گیری در کمتر از دو هفته، روند رسیدگی به پرونده‌ها در هیات‌های انتظامی و لزوم تشکیل قرارگاه سلامت در اجرای وظایف نظارتی در حوزه سلامت بیان داشت.

گفتنی است، قوانین جوانی جمعیت در خصوص جرائم سقط جنین، برخورد با موسسات غیرمجاز در قرارگاه نظارت بر سلامت، تاثیر نوع گزارش ارائه شده توسط دانشگاه در دادسرا برای ورود مراجع قانونی در برابر تهدیدهای بهداشت عمومی ازجمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

در این جلسه همچنین گزارشی از بازدیدهای نظارتی حوزه درمان اعلام شد و موضوع زیرمیزی و آسیب‌های سلامتی ناشی از آن به دلایل متعدد ازجمله خلا قانونی، کمبود نیرو و مسائل مربوط به بیمه بررسی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها