سخنگوی دولت در نشست دانشجویی «ایران قوی» گفت: دشمن سال گذشته تلاش کرد امنیت کشور را به مخاطره بیاندازد اما نتیجه آن رونمایی موفقیت‌آمیز از موشک هایپرسونیک شد و اگر مشکلاتی هم وجود دارد، نباید شیرینی پیروزی‌های راهبردی را نادیده بگیریم.
کد خبر: ۱۴۱۰۸۹۴

به گزارش جام جم آنلاین، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت که بعد از ظهر سه‌شنبه (۱۶ خرداد) در جمع دانشجویان دانشگاه تهران حضور یافت تا پاسخگوی پرسش‌های آنان برای «تحقق ایران قوی» باشد، با استناد به اصل ششم قانون اساسی گفت که اصلی‌ترین سرمایه جمهوری اسلامی مردم هستند و مردم مؤثرترین و قوی‌ترین عامل در حل مسائل و پیشرفت کشورند.

بهادری جهرمی افزود: در مسیر ۴۴ ساله انقلاب، همواره به این باور و سرمایه اصلی ملتزم بودیم و پافشاری کردیم و پیروز شدیم. البته هزینه‌هایی پرداخت شده است اما ملت پیروز، ملت ایران است.

وی ادامه داد: در دهه ۹۰ که از آن به‌عنوان دهه از دست رفته یاد می‌شود و نمونه بارز آن‌که قرار بود کلید حل مشکلات اقتصادی در داخل باشد، نتیجه آن رشد اقتصادی صفر درصدی و تورم‌های باور نکردنی و بی‌سابقه بوده که میانگین تورم در دهه نود ۲۵.۲ درصدی بود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: در دهه ۶٠ در برابر دشمنان ایستادیم و جنگیدیم و مقاومت کردیم. تازه انقلاب پیروز شده بود، اثر اقتصادی در دوران جنگ تورم ١٨ درصدی بود اما در دهه ٩٠ با سازش و سازشکاری تورم آنچنان بالایی داشتیم که به‌طور ملموس نشان داد هزینه سازش و هزینه مقاومت کاملاً متفاوت است.

بهادری جهری گفت: ما نگاه و باور به مردم را گاهی کنار گذاشتیم و ادبیات دیگری مطرح کردیم؛ گاهی گفتیم کلید حل مشکلات سازش و گام برداشتن در مسیری متفاوت است، اما دیدیم که دهه اخیر نتیجه‌ آن تورم بی‌سابقه در سده گذشته بود.

وی تصریح کرد: این جنگ ۴۴ ساله‌ دشمن علیه ایران کور کردن ایمان مردم را نشانه رفت تا نشان دهد مسیر انقلاب ما ناکارآمد است اما نتیجه این منازعه چه شد؟ آیا ایران منزوی شد؟ برخلاف تصورهای نادرست، نتیجه این ایستادگی آزادی دیپلمات ایرانی از اروپا بعد از پنج سال و حضور ایران در پیمان‌های اقتصادی و ارتباط با عربستان و کشورهای همسایه و جهان و عضویت شانگهای شد.

بهادری جهرمی ادامه داد: دشمن سال گذشته تلاش کرد تا امنیت کشور را به مخاطره بیندازد که نتیجه آن رونمایی از موشک هایپرسونیک است اما بدانیم که اگر مشکلاتی هم وجود دارد، نباید شیرینی پیروزی‌هایی که به دست آورده‌ایم را نادیده بگیریم.

وی افزود: ملت مقاوم ایران نشان دادند به راه امام راحل ایمان و باور دارند و هم به زیبایی و ظرافت برابر تهاجم دشمنان در صحنه‌ها حضور می یابند و ایستادگی می کنند. دشمنان تلاش کردند تا ایران را متوقف کنند اما موفق نشدند و اگر مشکلاتی داریم نباید باعث شود پیروزهای راهبردی ما دیده نشود.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سؤال دانشجویی درباره اقدامات دولت برای پاسداشت حق اعتراض از سوی دولت، گفت: حق اعتراض در قانون اساسی ما به شرط آن‌که بدون سلاح و بدون اخلال در مبانی اسلام باشد، پذیرفته شده است.

بهادری جهرمی افزود: در این دولت از ابتدا صدای معترضان شنیده شده است؛ از کارگران گرفته تا معلمان که خواستار اجرای نظام رتبه‌بندی بودند و در مورد بازنشستگان هم بعد از اعتراض آنان دولت به‌دنبال حل مشکلات‌شان بود و با نماینده بازنشستگان هم جلساتی برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها