سنگاپور برای تقویت صنعت توریسم و گردشگری خود از صنعت سینما و تلویزیون کشور کمک می‌گیرد و در همان حال، با احیای صنعت گردشگری به فعال‌تر شدن هنرمندان مسلمان سینما و تلویزیون خود یاری می‌رساند.
کد خبر: ۱۴۰۹۴۱۵
نویسنده کیکاوس زیاری | گروه فرهنگ

مدیران صنعت توریسم سنگاپور خبر از اختصاص دادن ۱۰میلیون دلار برای کمک به محصولات سینمایی و تلویزیونی داده که قرار است در دل داستان‌های جذاب خود، بخش‌های فرهنگی، هنری و زیبای توریستی را به تماشاگران بین‌المللی معرفی کرده و آنها را تشویق به سفر به این کشور دور آسیا کنند. براساس طرح تازه‌ای که مقامات دولتی ارائه کرده‌اند، کمک مالی به آن دسته محصولات تصویری تعلق می‌گیرد که تمام صحنه‌های آن در داخل سنگاپور فیلمبرداری شده باشد و بخش‌های مهم و جذاب گردشگری توریست‌های خارجی را به شکلی زیبا به نمایش بگذارد. این طرح تا سال ۲۰۲۷ ادامه خواهد داشت و بعد از آن گروهی از متخصص‌ها به بررسی این موضوع می‌پردازند که آیا این طرح تاثیری بر وضعیت گردشگری در سنگاپور داشته یا خیر. رسانه‌ها به این نکته اشاره می‌کنند که تولیدکنندگان آن دسته از محصولاتی که بتوانند باعث جذب گردشگران بین‌المللی شوند، برای تولیدات بعدی خود از سوبسیدهای ویژه‌ای بهره‌مند خواهند شد. این سوبسیدها تا حدود ۴۰درصد از هزینه‌های تولید فیلم‌ها و سریال‌ها را در بر خواهد گرفت.
هر دو گروه دست اندرکاران سینمایی و منتقدان از طرح تازه دولت مرکزی استقبال کرده و از آن به عنوان سودی دوطرفه یاد می‌کنند. سیاستمداران و احزاب فعال در داخل کشور هم عقیده دارند این طرح کمک می‌کند تا فرهنگ اسلامی و ملی سنگاپور بیش از پیش توسط مردم بقیه جهان مورد درک قرار گیرد و زمینه را برای همکاری‌های بیشتر فرهنگی با دنیای خارج فراهم کند.
منتقدان سینمایی روی این موضوع تاکید می‌کنند که بسیاری از چهره‌های مستعد هنری، آمادگی خود را برای همکاری با این پروژه اعلام کرده‌اند و این نکته می‌تواند راه را برای تولید تعداد زیادی اثر جذاب و نامتعارف سینمایی و تلویزیونی باز کند. این در حالی است که در داخل سنگاپور خبرهایی شنیده می‌شود که این محصولات در کنار اکران و نمایش عمومی در داخل کشور، در کشورهای دیگر هم به نمایش گذاشته خواهند شد. چنگ چی پی از مدیران بازاریابی جهانی سینمای سنگاپور درباره طرح تازه چنین می‌گوید:« استراتژی بازاریابی ما باید همزمان با تغییرات جهانی دستخوش تغییرات تازه شود و بتوانیم خودمان را با پیشرفت‌های تکنولوژی همراه کنیم. سبک داستانگویی ما همانی خواهد بود که تاکنون بوده و عموم مردم از آن راضی هستند اما این سبک داستانگویی بومی باید از تکنولوژی روز بهره بگیرد تا بتواند موفقیت بیشتری در بین تماشاگران غیربومی داشته باشد. نمایش جاذبه‌های گردشگری کشور مسلمانی چون سنگاپور هم می‌تواند کمک فراوانی به معرفی فرهنگ غنی و کلاسیک سرزمین ما کند.»
طرح حمایتی جدید سینمایی در حالی مطرح شده که طی سال‌های اخیر تعدادی از فیلم‌ها و مجموعه‌های کره‌ای در لوکیشن‌های سنگاپور فیلمبرداری شده اند.

هالیوود ریپورتر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها