رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

مرکز رادیوتراپی در ایلام راه‌اندازی می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی برای درمان بیماران سرطانی با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان در این استان راه‌اندازی می شود.
کد خبر: ۱۴۰۶۲۶۹

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛  دکتر جاسم محمدی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام افزود: با توجه به افزایش بیماران سرطانی نیاز به مرکز رادیوتراپی به شدت در استان احساس می‌شود که از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت ۱۵۰ میلیارد تومان بدین منظور تخصیص یافته و وزارت بهداشت نیز ۱۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز این مرکز که با مساحت ۶ هزار مترمربع در محوطه بیمارستان رازی ایجاد خواهد شد، در نظر گرفته است.

وی همچنین با اشاره به پایین بودن نرخ باروری در ایلام ادامه داد: نرخ باروری در   استان کاهش یافته و   به ۱.۴ رسیده است که باید  خطرات ناشی از آنرا باید جدی بگیریم.


دکتر محمدی افزود: ۲ مرکز ناباروری در استان در مراحل اجرا قرار دارند که مرکز سطح ۲ در شهرستان های ایلام و دره شهر راه اندازی شده و مرکز سطح ۳ نیز در مراحل اجرا قرار دارد ، با توجه به هزینه بر بودن درمان ناباروری ایجاد این مراکز در کاهش قابل توجه هزینه های درمانی بسیار تعیین کننده است.


رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در مورد مرکز فوریتهای پزشکی مهران نیز گفت: ایجاد مرکز فوریت های پزشکی در مهران با توجه به حجم تردد زوار از مرز از اولویت های وزارت بهداشت است 

وی ادامه داد: این مرکز هم اکنون در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و پیش بینی می شود تا پایان خردادماه بهره برداری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها