نبرد شرق و غرب آسیا
نخستین فینال ۲۰۲۳ لیگ قهرمانان قاره کهن امروز برگزار می‌شود

نبرد شرق و غرب آسیا

پارس جنوبی جم – استقلال در یک چهارم نهایی جام حذفی

آبی‌ها محکوم به فراموشی دربی

اولین بازی بعد از دربی، همیشه برای تیمی که شهرآورد پایتخت را واگذر کرده حال و هوای خاصی دارد.
اولین بازی بعد از دربی، همیشه برای تیمی که شهرآورد پایتخت را واگذر کرده حال و هوای خاصی دارد.
کد خبر: ۱۴۰۵۷۸۸

آبی‌ها یک هفته است که دارند به اتفاقات دربی فکر می‌کنند؛ به این‌که اگر آن بازی مساوی شده بود الان شانه به شانه سپاهان در کورس قهرمانی بودند و اگر بودند چه‌ها که نمی‌شد. با این حال جریان سیال فوتبال هرگز متوقف نمی‌ماند. آنها هنوز هم امیدوارند فصل را رویایی تمام کنند. با جنگیدن در سه هفته پایانی لیگ و با قهرمانی در جام‌حذفی. در این بین شاید یک دربی دیگر هم باشد که برد در آن می‌تواند همه فشارهای این یک هفته را با خود بشورد و ببرد. همین چند روز پیش بود که ساپینتو برای پرسپولیس در جام‌حذفی آرزوی موفقیت کرد! حرف مربی پرتغالی این بود که پرسپولیس هم تا پای فینال با استقلال بالا بیاید تا آنجا انتقام شکست در دربی را از رقیب قرمزپوش بگیرند. برای تحقق این رویا استقلالی‌ها مجبورند دربی صد را فراموش کنند. درست از همین امروز. پارس در جدول لیگ یک نهم است و از ۵ بازی آخر خود ۴ بازی را واگذار کرده است؛ این بازی می‌تواند برای استقلال حکم یک بازگشت را داشته باشد. باید نشست و تماشا کرد.
دیگر بازی امروز مصاف استقلال ملاثانی و هوادار است. فردا هم دو بازی دیگر برگزار می‌شود که گل سرسبدش تقابل پرسپولیس و گل‌گهر در ورزشگاه آزادی است. آیا همین روزها یک دربی جذاب دیگر از راه خواهد رسید؟ فوتبالی‌ها که خیلی امیدوارند دربی ۱۰۱ را هم در همین اردیبهشت ببینند.

بدون مساوی!
این بازی مساوی ندارد، درست مثل همه بازی‌های قبلی استقلال و پارس‌جنوبی جم. این دو تیم اولین بار جمعه ۲۴شهریور ۹۶ در هفته ششم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که پارسی ها در جم با ۲ گل استقلال را شکست دادند. بعد از آن، استقلال و پارس ۵ بار دیگر به مصاف هم رفتند که هیچ کدام از بازی‌ها مساوی نشد. به این ترتیب در تقابل بازی‌های دو تیم ۴ برد جلوی نام استقلال ثبت شده و ۲ برد هم جلوی نام پارس جنوبی. امروز هم این بازی به هر حال برنده خواهد داشت چون دو تیم برای نخستین بار در جام حذفی رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند. نکته جالب توجه دیگر اینکه در ۶ تقابل قبلی دو تیم این است که همیشه دروازه تیم برنده بسته مانده است.

​​​​​​​نتایج این ۶ دیدار را با هم مرور می‌کنیم:

۲۴ شهریور ۹۶: پارس جنوبی جم ۲-۰ استقلال
۵ بهمن ۹۶: استقلال ۴-۰ پارس جنوبی جم
۲۵ مرداد ۹۷: پارس جنوبی جم ۱-۰ استقلال
۱ اسفند ۹۷: استقلال ۲-۰ پارس جنوبی جم
۳ آبان ۹۸: استقلال ۲-۰ پارس جنوبی جم
۶ مرداد ۹۹: پارس جنوبی جم ۰-۲ استقلال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها