رهایم کن، تا هرکاری می‌خواهم بکنم!
نگاهی به انگیزه حمله‌های اخیر یک جریان خاص به مصوبه ‌شورای عالی انقلاب فرهنگی

رهایم کن، تا هرکاری می‌خواهم بکنم!

پوراندخت مهیمن در گفت‌وگو با «جام‌جم» مطرح کرد

اهمیت دقت نظر در تولید

پوراندخت مهیمن، بازیگر با سابقه‌ای است که او را با نقش‌آفرینی در سریال‌‎های ماه و پلنگ، مسافران شهر، بیگانه‌ای با من است، همسایه‌‌ها، معراجی‌ها، کیمیا، خون‌بها، اُ مثبت و همچنین حضور در فیلم‌های سینمایی همچون شکار روباه، ناردون، من و شارمین، شور عشق و... می‌شناسیم.
پوراندخت مهیمن، بازیگر با سابقه‌ای است که او را با نقش‌آفرینی در سریال‌‎های ماه و پلنگ، مسافران شهر، بیگانه‌ای با من است، همسایه‌‌ها، معراجی‌ها، کیمیا، خون‌بها، اُ مثبت و همچنین حضور در فیلم‌های سینمایی همچون شکار روباه، ناردون، من و شارمین، شور عشق و... می‌شناسیم.
کد خبر: ۱۴۰۲۸۷۱

مهیمن در گفت‌وگو با جام‌جم درباره تاثیر سال‌ها تجربه کاری بیان می‌کند: سابقه همکاری با کارگردانان مختلف و طیف متنوعی از فیلمسازان و سریال‌سازان و ازجمله شاپور قریب، سیروس مقدم، داریوش فرهنگ، فریدون جیرانی و حمید نعمت‌ا... باعث شده در مسیر بازیگری به ریزه‌کاری‌هایی دست یابم که فقط در سایه همین تجربیات می‌توان به آنها رسید.

سختگیری در انتخاب نقش
به گزارش جام‌جم، این بازیگر در مورد ایفای متفاوت نقش‌هایش می‌گوید: این‌که بخواهیم همه جا و در همه سریال‌ها و همه نقش‌ها یک جور باشیم به این بهانه که مخاطب همین جوری ما را دوست دارد فقط از نابازیگران برمی‌آید و بازیگران حرفه‌ای باید خیلی تلاش کنند گرفتار این یکنواختی در بازی نشوند.
وی عنوان می‌کند: بابد طوری بازی کرد و نقش را جدی گرفت که مخاطب هر لحظه فکر کند دارد یک شخصیت کاملا تازه می‌بیند و کاراکتری ساخته نمی‌شود مگر زمانی که بازیگر حسابی روی این کاراکتر و عقبه آن در فیلمنامه مطالعه کرده باشد و شاید همین وقت گذاشتن و مطالعه باعث سختگیری‌هایم در انتخاب نقش شده به‌گونه‌ای که حتی برخی تهیه‌کنندگان سراغم نیایند، چون از همکاران خود شنیده‌اند که فلانی هر نقشی را قبول نمی‌کند.
وی می‌افزاید: ایرادی هم ندارد این‌که به سختگیری و دقت نظر در نقش شهره شویم ،خیلی بهتر از آن است که به سهل‌گیری معروف شویم و کلی نقش فراموش شدنی بازی کنیم. در سال‌های متمادی کار بازیگری متوجه شده‌ام کارهای ماندگار را نمی‌شود با بزن دررویی پیش برد.

سری‌دوزی ممنوع
مهیمن درباره کار با کارگردانان مختلف عنوان می‌کند: ما دو جور کارگردان داریم؛ یک دسته آنها که با دقت نظر و ریزبینی فعالیت می‌کنند و همین باعث می‌شود حین تولید بازیگر خیلی سختی بکشد اما در نهایت خیالش راحت است که گاف نداده! با این دسته از کارگردانان هیچ مشکلی ندارم حتی اگر مجبور شوم یک پلان را بارها برای‌شان بازی کنم. مشکلم با نوع دوم کارگردانان است یعنی آنها که مانند سری‌دوزان فقط به فکر بالا بردن راندمان کمی تولید هستند. کارگردانی که بازیگر را تحت فشار می‌گذارد که حتما باید روزی ۱۰دقیقه ضبط کند، معلوم است که نمی‌تواند خروجی مطلوبی پیش مخاطب بگذارد و برای همین بعید است این گونه کارگردانان با امثال من به جایی برسند. این بازیگر در مورد همکاری با فیلسمازان با تجربه می‌گوید: کارگردان توانا و باتجربه در عین این‌که برنامه زمان‌بندی مناسب برای تولید دارد و دقیقا مشخص است کارش چه زمانی شروع شده و چه زمانی پایان خواهد یافت، هیچ‌گاه از کار نمی‌زند و می‌کوشد برای تک تک سکانس‌ها و برای همه نقش‌ها، وقت بگذارد تا نتیجه مطلوب خود را بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها