نشریه تایمز در گزارشی نوشت که سرویس‌های اطلاعاتی غرب بلافاصله بعد از وقوع خرابکاری سال گذشته در خط لوله نورد استریم فهمیدند که چه کسی آن را سازماندهی کرده اما آن را لاپوشانی کردند!
کد خبر: ۱۴۰۰۵۹۸

به گزارش جام جم آنلاین، نشریه تایمز مدعی شد که سرویس‌های اطلاعاتی غرب تقریباً بلافاصله بعد از وقوع خرابکاری در خطوط لوله نورداستریم پی بردند که شخصی وابسته به اوکراین آن را سازماندهی کرده اما برای جلوگیری از تنش دیپلماتیک بین کی‌یف و برلین، آن را مخفی کردند.

به نوشته تایمز، یک هیئت تحقیقاتی از منطقه اسکاندیناوی یک هفته پس از حمله سپتامبر ۲۰۲۲ به خط لوله نورد استریم که گاز را از روسیه به آلمان منتقل می‌کند، پی برد که «یک پیمانکار خصوصی وابسته به اوکراین» آن را سازماندهی کرده است.

تایمز نوشت که نام مظنون حمله ماه‌ها در محافل اطلاعاتی رد و بدل شد اما افشا نشد. این نشریه بدون افشای نام مجرم، منشاء آن را از داخل اوکراین بدون وابستگی به دولت کی‌یف معرفی کرد و همچنین مدعی شده که این شخص به نظر «یک کارت ویزیت خاص هم جا گذاشته است.

علاوه بر این، تایمز مدعی شده که به این هیئت تحقیقاتی دستور داده شده تا از پاسخگویی به سوالات درباره دلیل روند کُند تحقیقات درباره این حمله، طفره برود!

تایمز مدعی است که مقامات ناتو ظاهراً برای حفاظت از اوکراین برابر تنش احتمالی و علنی با برلین، اطلاعات را مخفی نگه داشته‌اند.

در زمان وقوع حادثه، آلمان تمایلی نداشت تا برای کی‌یف تانک لئوپارد ارسال کند اما در ژانویه ۲۰۲۳ پس از پیوستن چند کشور غربی، نظرش عوض شد.

این گزارش پس از آن ادعای دیروز (سه‌شنبه) نیویورک‌تایمز درباره دست داشتن یک «گروه حامی اوکراین» در حمله به خطوط لوله نورداستریم، منتشر شده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین پس از این گزارش گفت که اتهامات مطرح شده، «شبیه یک فریب هماهنگ‌شده رسانه‌ای» و تلاشی برای منحرف کردن توجهات از مجرمان حقیقی است. وزارت دفاع اوکراین امروز اتهامات واردشده به این کشور درباره حمله به نورداستریم را تکذیب کرد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها