در زبان سانسکریت چاکرا به معنی چرخ است. این لغت بیشتر در آیین هندوئیسم کاربرد داشته و به مراکز انرژی بدن چاکرا گفته می‌شود. به بیانی دیگر چاکرا‌ها جریان‌های انرژی برای زندگی هستند. جالب است بدانید چاکرا تنها برای انسان کاربرد نداشته و هر موجود زنده‌ی دیگری هم می‌ توانند چاکرا داشته باشد. افرادی که علاقمند به مباحث انرژی درمانی هستند واژه چاکرا را بیشتر می‌شنوند.
کد خبر: ۱۴۰۰۳۷۱

نحوه تأثیر‌گذاری این مراکز انرژی از طریق غدد سیستم عصبی و غدد درون ریز است و به این ترتیب جسم فیزیکی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. کنترل کردن شرایط جسمی و فیزیکی انسان مهم‌ترین وظیفه چاکرا‌ها در بدن است و تأثیر‌گذاری چاکرا‌ها بر روی غدد درون ریز سبب کنترل بسیاری از بیماری‌های جسمی می‌شود. برای دانستن پاسخ این سؤال که چاکرا چیست و آشنایی بیشتر با تست چاکرا در این مقاله با ما همراه باشید.
 
چاکرا چیست:


چاکرا چیست؟ سؤالی که در پاسخ می‌توان گفت: چاکراها مراکز انرژی موجود در بدن هستند که به جز از انسان در هر نوع موجود زنده‌ی دیگری هم وجود دارد. انرژی حیات از طریق همین چاکرا‌ها می‌تواند وارد جسم فیزیکی موجودات شود. محل قرار‌گیری چاکرا‌ها در مرکز نصف النهار بدن یعنی همان محل قرار‌گیری ستون فقرات است. این چاکرا‌ها به وسیله مجرا‌های باریکی که نادی نام دارند در سر تا سر بدن جریان داشته و در چرخش هستند. تعداد نادی‌های موجود در بدن در حدود هفتاد و دو هزار است. بدن انسان هر دو انرژی مثبت و منفی را دارد و انرژی‌های مثبت در سمت راست بدن قرار دارند و محل قرار‌گیری انرژی‌های منفی هم در سمت چپ بدن است. باید بدانید که این انرژی‌ها از یکدیگر جدا بوده و هر کدام به صورت جداگانه بر روی مسیر خود در چرخش هستند.


چاکرا‌ها دارای تقسیم‌بندی کلی بوده و بر این اساس به دو دسته چاکرا‌های اصلی و چاکرا‌های فرعی تقسیم می‌شوند. چاکرا‌های فرعی موجود در بدن تقریباً هفت هزار نوع هستند. این در حالی است که چاکرا‌های اصلی بدن تنها 7 نوع می‌باشند. حرکت صحیح چاکرا در بدن سبب سلامت جسمی و روانی فرد می‌شود. در ادامه پاسخ به این سؤال که چاکرا چیست؟ به توضیح بیشتر در مورد انواع اصلی چاکرا می‌پردازیم.

 

چاکرا چیست؟ معرفی انواع تست برای چاکرا

چاکرای اول: اولین چاکرا که به عنوان چاکرای ریشه هم شناخته می‌شود در پایین‌ترین قسمت ستون فقرات و در فاصله بین مقعد و دستگاه جنسی بدن انسان قرار دارد. اگر احساس‌های مثبتی نظیر احساس ذوق زدگی، از ته دل خندیدن، احساس خوشحالی و. . را ندارید احتمالاً چاکرای اول بدن شما بسته شده است. بسته بودن این چاکرا هم ممکن است سبب بروز بیماری‌های مختلفی از جمله یبوست، مشکل ستون فقرات، ضعیف شدن استخوان و دندان و... شود.
 
چاکرای دوم: چاکرای دوم همان سوداهیستانا است که در قسمت پایینی ناف قرار دارد. از این چاکرا به عنوان چاکرای خاجی و چاکرای جنسی هم یاد می‌شود. معمولاً افرادی که در برقراری رابطه با جنس مخالف مشکل دارند و همچنین افرادی که خوشحالی و سر زندگی خود را در مصرف مواد مخدر و مشروبات الکی می‌دانند در چاکرای دوم مشکل دارند. مشکل در چاکرای دوم علاوه بر بروز مشکل در روابط جنسی سبب زیاد شدن اسید معده هم می‌شود.
 
چاکرای سوم: این چاکرا به نام شبکه خورشید شناخته می‌شود و مربوط به میزان علاقه‌مندی فرد به خودش و همچنین میزان اعتماد به نفس فرد است. محل قرار‌گیری این چاکرا چهار انگشت بالاتر از ناف است. بسته بودن چاکرای سوم سبب بروز مشکلات مختلفی می‌شود از جمله: احساس نارضایتی و ناراحتی، کنترل کردن خود و دیگران، نا امید بودن، مشکلات عصبی و روانی و... بسته بودن چاکرای سوم مشکلات جسمی زیادی را هم به وجود می‌اورد از جمله: بروز درد در ناحیه شکم، دستگاه گوارش، سیستم عصبی، معده و. .
 
چاکرای چهارم: چاکرای چهارم قلب یا آناهاتا است که به افراد یاد می‌دهد چگونه به دیگران محبت کنند، به همین دلیل از آن به عنوان چاکرای بیداری و عشق یاد می‌شود. چاکرای چهارم وسط جناق سینه قرار دارد و با بررسی شرایط بدنی متعادل بودن این چاکرا مشخص می‌شود. بسته بودن چاکرای چهارم سبب می‌شود تا فرد برای محبت کردن به دیگران تردید داشته باشد. بسته بودن چاکرای چهارم مشکلات جسمی هم به همراه دارد از جمله مشکلات قلبی، درد در قفسه سینه، درد کتف و...

 

چاکرا چیست؟ معرفی انواع تست برای چاکرا

چاکرای پنجم: چاکرای پنجم یا چاکرای گلو که در گودی گلو قرار دارد و بسته بودن آن سبب بروز درد در گلو، گوش، گردن و. . می‌شود. افرادی که هنگام عصبانیت از کلمات رکیک استفاده می‌کنند و داد می‌زنند معمولاً مشکل بسته بودن چاکرای پنجم را دارند.
 
چاکرای ششم: از این چاکرا به عنوان چشم سوم و چاکرای فرمان یاد می‌شود. محل قرار‌گیری آن کمی بالاتر از بین دو ابرو است. باز بودن این چاکرا سبب افزایش بصیرت فرد می‌شود. بسته بودن این چاکرا هم مشکلات جسمی را در پی دارد از جمله مشکلات چشمی، گوشی، سینوس و. . از لحاظ روحی هم بسته بودن چاکرای ششم سبب احساس تنهایی، عدم احساس راهنمایی در زندگی، درک نکردن مسائل غیر منطقی و. . می‌شود.
 
چاکرای هفتم: این چاکرا سبب برقرای ارتباط فرد با انرژی الهی می‌شود. محل قرار‌گیری این چاکرا در فرق سر بوده و بسته بودن آن سبب احساس جدایی، داشتن احساس تفاوت با دیگران و. . می‌شود. افرادی که چاکرای هفتم آن‌ها بسته است برای جلوگیری از مرگ و پیری فعالیت‌های شدید جسمی انجام می‌دهند.
 
تست چاکرا:


برای انجام دادن تست چاکرا می‌توان از دو روش استفاده کرد. در یک روش به کمک همراه نیاز دارید ولی روش دیگر را به تنهایی هم می‌توان انجام داد. باز و بسته بودن چاکرا بر روی شرایط روحی و جسمی فرد تأثیر دارد، به این ترتیب با حرکت دادن اندام‌ها و بررسی انرژی می‌توان به باز یا بسته بودن چاکرا پی برد.
 
شیوه استاندارد تست چاکرا: برای اجرایی کردن این تست شما به همراهی یک فرد دیگر نیاز دارید. از فرد همراه بخواهید تا دست چپ خود را باز کند به گونه‌ای که کف دست چپ به سمت پایین قرار بگیرد. سپس چشم‌هایش را بسته و به انرژی حیات که در اطراف بدنش جریان دارد فکر کند. بعد از این مرحله شخص همراه باید با هر دو دست خود بر روی دست چپ فرد مورد نظر کمی فشار وارد کند. اگر چاکرا‌های بدن فرد فعالیت صحیحی داشته باشند ماهیچه‌ها به سمت پایین حرکت نمی‌کنند و ثابت می‌مانند. در مرحله بعد فرد همراه تمرین فوق را باید مجدد انجام دهد با این تفاوت که اینبار باید فرد به انرژی‌های منفی فکر کند. در این مرحله معمولاً دست فرد مورد نظر مقاومت خود را از دست داده و به سمت پایین می‌افتد.

 

چاکرا چیست؟ معرفی انواع تست برای چاکرا


 
برای بررسی کردن هر چاکرا هم فرد همراه باید کف دست راستش را به صورت نوبتی در چهار سانتی‌متری از هر چاکرای بدن قرار داده و سپس فرد تست‌کننده کف دو دستش را روی دست چپ همراه قرار دهد. اگر دست چپ شخص تست شونده مقاومت و ایستادگی خوبی داشته باشد یعنی چاکرای مورد نظر فرد قوی است و بسته نمی‌باشد. حرکت واضح دست هم نشان‌دهنده‌ی گرفتگی چاکرا است.
 
تست چاکرای فردی: قبل از توضیح این روش باید بدانید که برای تست چاکرا به صورت فردی در وهله‌ی اول باید با خودتان صادق باشید و به این فکر نکنید که به عنوان مثال بسته بودن چاکرای قلب مشکلاتی را به همراه دارد پس بهتر است رفتاری را انجام دهم که جواب تست باز بودن چاکرا باشد! بنابراین تنها در صورتی تست را انجام دهید که صادقانه عمل کنید.
 
برای این تست باید در شرایط آرامی قرار گرفته و کف دست چپ را در فاصه‌ی 5 انگشتی از چاکرای مورد نظر قرار دهید. چشم‌ها را بسته و کف دست راست را بر روی دست چپ بگذارید و فشار دهید. اگر دست چپ شما به محل چاکرا نزدیک شود یعنی دست چپ توان تحمل دست راست را نداشته باشد چاکرای شما مشکل دارد. اما اگر ماهیچه‌های دست چپ مقاومت و توان تحمل دست راست را داشته باشند یعنی چاکرا‌های بدن فرد فعالیت صحیح دارند.
 
کندالینی چیست:


در پاسخ به این سؤال که کندالینی چیست؟ باید گفت: کندالینی یعنی بررسی و مطالعه‌ی انرژی معنوی و فلسفی که سبب دستیابی به این انرژی‌ها می‌شود. واژه کندالینی در سانسکریت به معنای مار پیچ خورده است. معتقدان به این فلسفه باور دارند که در وجود تمامی انسان‌های دنیا انرژی الهی وجود دارد و این انرژی الهی در انتهای ستون فقرات انسان به شکل یک مار پیچ خورده است. این افراد معتقدند که انرژی الهی در بدن فرد به حالت خوابیده قرار داشته و برای استفاده این انرژی به منظور دستیابی به ذات الهی لازم است تا آن را بیدار کرد. در ادامه پاسخ به این سؤال که کندالینی چیست بهتر است به تعریف انرژی کندالینی بپردازیم که به معنای نیروی حیات در انسان‌ها است. برای بیدار کردن کندالینی هم روش‌های مختلفی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به مراقبه و یوگا اشاره کرد. البته که در برخی افراد هم کندالینی به صورت ناگهانی و بدون استفاده از روش خاصی بیدار می‌شود.

 

چاکرا چیست؟ معرفی انواع تست برای چاکرا



newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها