آیا درمان کمر درد در پنج دقیقه واقعا قابل انجام است؟ کمر درد یک مشکل رایج است که می‌تواند در کار و زندگی شخصی افراد اختلال ایجاد کند. درمان‌های زیادی برای کمک به تسکین کمردرد آزاردهنده وجود دارد. تمریناتی برای کاهش درد در کمترین زمان همیشه مورد توجه افرادی بوده که تحت تاثیر درد کمر بوده‌اند.
آیا درمان کمر درد در پنج دقیقه واقعا قابل انجام است؟ کمر درد یک مشکل رایج است که می‌تواند در کار و زندگی شخصی افراد اختلال ایجاد کند. درمان‌های زیادی برای کمک به تسکین کمردرد آزاردهنده وجود دارد. تمریناتی برای کاهش درد در کمترین زمان همیشه مورد توجه افرادی بوده که تحت تاثیر درد کمر بوده‌اند.
کد خبر: ۱۳۹۱۲۷۱

عضلات پشت و ستون فقرات بیشتر وزن بدن را تحمل می‌کنند. فرد از ماهیچه‌ها برای حرکات روزمره از جمله نشستن، ایستادن و راه رفتن استفاده می‌کند.

افراد همچنین می‌توانند درد در نواحی دیگر از جمله گردن و میانی و بالای کمر را تجربه کنند. مجله سلامت سیوطب در این مقاله راه‌های موثر در تسکین سریع کمر درد را بررسی می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید.

با این تمرین 5 دقیقه‌ای در خانه کمر درد را کاهش دهید

پنج مهره‌ای که ستون فقرات کمری را تشکیل می‌دهند معمولاً جایی هستند که افراد از کمردرد شکایت دارند. هر یک از تمرینات در این تمرین پنج دقیقه‌ای به تثبیت ستون فقرات کمک می‌کند. بهتر است بدانید که تمرینات ورزشی استاندارد یکی از راه‌های موثر در درمان کمردرد است.

تمرین نیمه رول به پایین روی عضلات عرضی شکم، عمیق‌ترین ماهیچه شکمی‌که به حمایت از کمر کمک می‌کند، تمرکز دارد همچنین با عضلات مولتی‌فیدوس، آنهایی که در امتداد ستون فقرات قرار دارند، در ارتباط است. با تقویت جلوی بدن و درگیر کردن صحیح پشت بدن، بدن به طور کلی یاد می‌گیرد که چگونه با درد کمتر به درستی حرکت کند.

روی دست‌ها و زانوهای خود بیایید، دست‌ها را به اندازه شانه‌ها و زانوها را به اندازه باسن باز کنید. عضلات شکم را به سمت داخل بکشید و پاها را به عقب برگردانید تا در حالت پلانک قرار بگیرید. اطمینان حاصل کنید که شانه‌ها روی مچ‌ها باقی می‌مانند و انگشتان را به طور گسترده باز می‌کنید.

پشت خود را صاف نگه دارید، سعی کنید اجازه ندهید که کمر آویزان یا گرد شود و این حالت را به مدت 10 ثانیه نگه دارید. این کار را سه بار تکرار کنید و تا 10 بار تکرار کنید. روی تشک روی شکم خود دراز بکشید و دستان خود را به جلو و پاها را به عقب دراز کنید. پاها را به پهنای باسن و بازوها را به اندازه عرض شانه باز کنید تا عضلات شکم درگیر شوند.

درحالی‌که دست‌ها را از زمین بالا می‌برید، شانه‌ها را شل کنید و در حالی که پاها را از روی زمین بلند می‌کنید، چهار سر را فشار دهید. با اطمینان از منقبض ماندن شکم، از وارد کردن فشار بیش از حد به کمر خودداری کنید. تمام عضلات پشت بدن، از ساق پا تا ماهیچه‌های بالای کمر، درگیر خواهند شد. یک نفس نگه دارید و سپس رها کنید. این تمرین را 10 بار تکرار کنید.

درمان کمردرد در خانه؛ با 8 راهکار مفید

داروهای مسکن بدون نسخه، مانند ایبوپروفن یا استامینوفن، ممکن است به تسکین درد کمک کنند اما درمان کمردرد برای همیشه نیستند. هنگامی‌که یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی شرایط جدی را رد کرد، یک فرد ممکن است داروهای خانگی برای کمک به مدیریت علائم خود پیدا کند. درمان‌های خانگی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. ورزش کنید: پیاده روی کوتاه، ایروبیک، یوگا، ایروبیک در آب، شنا به کاهش کمردرد کمک می‌کند.
  2. وضعیت بدن را بهبود بخشید: وضعیت نامناسب می‌تواند منجر به درد غیر اختصاصی کمر شود.
  3. از گرما و سرما استفاده کنید: فرد می‌تواند از بسته‌های سرد و گرم برای کاهش تورم و تسکین درد استفاده کند.
  4. کشش: کشش‌های عضلات و مفاصل به تسکین کمردرد کمک کند.
  5. از کرم ضد درد استفاده کنید: انواع کرم‌های تسکین دهنده که می‌توانند تا حدودی درد کمر را تسکین دهند.
  6. ماساژ را امتحان کنید: ماساژ ممکن است فواید کوتاه مدتی برای کمردرد داشته باشد.
  7. خواب کافی داشته باشید: کمبود خواب ممکن است بر میزان دردی که فرد می‌تواند تحمل کند، تأثیر بگذارد.
  8. رژیم غذایی را تغییر دهید: افراد مبتلا به درد مزمن ستون فقرات معمولا رژیم غذایی کم غلات، لبنیات و میوه دارند.

کمر درد؛ درمان انواع دردهای کمر در پنج دقیقه

معجون برای درمان کمر درد؛ گیاهان دارویی را دستکم نگیرید

درمان التهاب و کمردرد با پماد گل همیشه بهار. این پماد مخصوصاً برای درد پا، بافت ملتهب یا کمر درد عضلات مفید است. این پماد از نوعی گل معروف به گل همیشه بهار و موم زنبور عسل تهیه می‌شود. گزینه دیگر تسکین درد تنتور یا عصاره مایع چهار گیاه جامائیکایی Dogwood Pisidia erythrina، گل تازه خارمریم Hypericum perforatum، برگ و گل Meadowsweet Filipendula ulmaria و پوست درخت بید سالیکس لوسیدا است.

اثر ضد درد حاصل از این ترکیب از گلیکوزید سالیسین است که از نظر شیمیایی مشابه آسپرین (اسید استیل سالیسیلیک) است، اما در این مورد سالیسین بسیار ایمن‌تر است و به کبد و سایر اندام‌ها آسیب کمتری می‌زند.

داروی قوی برای کمر درد؛ کدام مُسکن‌ها مفیدند؟

بسیاری از کمردردها در مردان مسن ناشی از ضعف عضلات مرکزی و کاهش توده عضلانی است. با این حال، درد همچنین می‌تواند با آرتروز، آسیب یا حتی افسردگی مرتبط باشد. اگر درد پس از چند هفته فروکش نکرد یا اگر با شرایط دیگری مانند ضعف پا، بی اختیاری یا تب همراه باشد، همیشه مهم است که توسط پزشک معاینه شوید.

چندین دسته دارو برای درمان کمردرد وجود دارد. موارد رایج عبارتند از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs)، مواد افیونی، شل کننده‌های عضلانی و داروهای ضد افسردگی. بهترین گزینه بستگی به نوع درد و نحوه واکنش بدن شما به دارو و دوز دارد.

بهترین آمپول برای کمر درد

زمانی که کمردرد از بین نرود، پزشک تمام درمان‌هایی را که می‌تواند به شما کمک کند، از ورزش و فیزیوتراپی گرفته تا دارو را در نظر می‌گیرد. بخشی از آن ممکن است شامل تزریق برای کاهش درد و التهاب کمر باشد. این واکسن‌ها معمولاً از یک استروئید و یک داروی بی حس کننده تشکیل شده است.

آمپول‌هایی که می‌توان در ناحیه اطراف اعصاب ملتهب یا آسیب دیده تزریق کرد عبارتند از:

  • اپیدورال
  • بلوک عصبی
  • دیسکوگرافی
  • تزریق بلوک عصبی
  • دیسکوگرافی
  • تزریقات اپیدورال

نادر است اما تزریق می‌تواند باعث خونریزی یا عفونت شود. شما باید در مورد خطرات و فواید و گزینه‌های دیگر با پزشک خود صحبت کنید.

نوشیدنی برای درمان کمردرد

نوشیدن دمنوش‌های گیاهی و ضدالتهاب می‌تواند به کاهش کمردرد کمک کند. به عنوان مثال ترکیبات ضد التهاب موجود در چای ممکن است کمردرد شما را کاهش دهد.

برخی از چای‌های خاص حاوی پلی فنول بیشتری نسبت به سایر چای‌ها هستند که می‌تواند بهتر التهاب را کاهش دهد. به عنوان مثال، چای سبز معمولاً دارای پلی فنول بیشتری نسبت به چای سیاه است. مطالعات نشان داده این ماده در چای سبز بهبودی قابل توجهی در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید داشته است. سایر چای‌هایی که محققان معتقدند التهاب را کاهش می‌دهند عبارتند از زردچوبه، ریحان مقدس و زنجبیل.

کمربند پلاتینر؛ درمانی فناوری محور

UIC  یکی از جدیدترین تکنولوژی بروز دنیای مهندسی پزشکی است که با ترکیب سه فناوری اولتراسوند (Ultrasound)، انفرارد (Infrared) و کلاک پالس (Clock Pulse) به یاری پزشکان آمده است. یو آی سی تاثیرات خوبی بر روی درد داشته و باعث تسکین آن‌ها می‌شود. امروزه فیزیوتراپ‌ها در سرتاسر دنیا از این فناوری نوظهور برای کاهش درد مراجعان خود استفاده می‌کنند. هریک از سه فناوری بالا به صورت کاملا مجزا می‌توانند عملکرد خوبی در بهبود و تسکین درد کمر داشته باشند. این سه فناوری با بالاترین سرعت ممکن درد ناحیه کمر بیمار را آرام می‌کنند. از این سه فناوری باهم در کمربند ضد درد پلاتینر استفاده شده است.

یادداشت پایانی؛ درمان کمردرد از دارو درمانی تا کمربند پلاتینر

کمردرد یکی از دردهایی است که فراوانی زیادی در بین مردم دارد. به عبارت دیگر اینکه معمولا از هر سه نفر یکی درد کمر دائمی‌ دارد یا انواع دردهای کمر را تجربه کرده است. درمان کمر درد از دغدغه همه کسانی است که به شکلی درگیر آن هستند. از دارودرمانی گرفته تا نوشیدن دمنوش‌های گیاهی و رژیم غذایی همگی درمان‌هایی‌اند که برای بهبود کمردرد به کار می‌روند. در کنار انواع درمان‌ها؛ استفاده از کمربند پلاتینر به عنوان روشی موثر و تاثیرگذار در کنار سایر روش‌های درمانی به افراد کمک میکند با روزی 45 دقیقه استفاده از کمربند UIC پلاتینر تسکین درد خود را تجربه کنند.

سوالات متداول

چه نوع دمنوش‌هایی به بهبود کمردرد کمک می‌کند؟

چای سبز یکی از دمنوش‌هایی است که به دلیل داشتن ماده پلی فنول بیشترین تاثیر را در کاهش کمردرد دارد.

کمربند پلاتینر چگونه بر تسکین کمرد درد اثر می‌گذارد؟

با ترکیب سه فناوری اولتراسوند، انفرارد و کلاک پالس به بهبود کمر درد کمک می‌کند.

کمرددرد درمان قطعی دارد؟

درمان قطعی نیازمند بررسی پزشکی و روش‌های علمی‌است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها