یک مقام مسئول سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد:

پیش‌بینی بارش‌های بالاتر از نرمال در نیمه اول سال آینده

مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی وزارت نیرو:

کشور سال آبی سختی را پیش رو دارد

مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی وزارت نیرو گفت: سال آبی سختی را پیش رو داریم و وارد سومین سال خشکسالی شده ایم لذا برنامه های مختلفی برای عبور از این شرایط در دستور وزارت نیرو قرار گرفته و استفاده حداکثری از ظرفیت های قانونی برای تامین منابع اجرای طرحها مورد تاکید است.
کد خبر: ۱۳۹۹۹۰۸

به گزارش جام جم آنلاین، یزدان رضایی روز پنجشنبه در همایش «مشهد شهر دوستدار آب» در این شهر افزود: تا پایان دولت سیزدهم تامین آب شرب در ٢٨٨ شهر و ١٧ هزار روستا پایدار می شود و با این اقدام بیش از ۹۰ درصد جمعیت روستایی در کشور تحت پوشش آب شرب قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: توسعه زیرساختهای صنعت آب و فاضلاب در دولت سیزدهم مورد تاکید است و در این راستا ساخت و بهره برداری از ۴۵ سد، ۳۲ تصفیه خانه بزرگ آب و ۶۹ تصفیه خانه فاضلاب تا پایان دولت در دستور کار است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی وزارت نیرو گفت: راه اندازی بازارهای محلی آب و پساب و گسترش اقدامات فرهنگ سازی در زمینه مدیریت مصرف آب نیز در دستور کار است.

رضایی افزود: در مشهد نیز برای گذر از تنش آبی برنامه های مختلفی نظیر زوم بندی و تله متری، در اختیار گرفتن چاه های آب دستگاه های اجرایی و پایش مستمر آب شرب اجرا می شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با مدیریت جهادی مدیران، تابستان سال ۱۴۰۲ را بدون مشکل سپری کنیم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی وزارت نیرو گفت: در مجموع ظرفیت‌های قانونی لازم در اختیار بخش آب کشور قرار می گیرد و ساز و کار مشارکتی برای بازتخصیص آب مصرفی در بخش های صنایع و فضای سبز انجام می شود.

به گزارش ایرنا، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران دی ماه سال ۱۳٩٩ نشان شهر دوستدار آب را به شهردار مشهد اهدا کرد.

شهر دوستدار آب شهری است که مدیران و شهروندانش قدر آب را دانسته و تلاش می‌کنند اقدامات ویژه‌ای برای حفظ آب و دسترسی راحت شهروندان به آب ایجاد کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها