۱۰شهید و بیش از ۱۰۰زخمی در حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

درمان مشکلات داخلی اسرائیل با جنایت در نابلس

نظامیان رژیم‌صهیونیستی در ادامه جنایات خود در کرانه‌باختری، دیروز به شهر نابلس حمله کردند که براثر آن حداقل ۱۰فلسطینی شهید و بیش از ۱۰۰ نفر مجروح شدند.
کد خبر: ۱۳۹۹۰۶۸
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین الملل

براساس گزارش‌ها نیروهای «یمام» (یکی از چهار یگان ویژه پلیس رژیم‌صهیونیستی) دیروز در تعقیب یک جوان فلسطینی در محله القصبه، یک منزل مسکونی را محاصره و با مردم محله درگیر شدند و به منزل محاصره‌شده دو موشک شلیک کردند. صلیب‌سرخ در نابلس نیز گزارش کرد افرادی که با گلوله نظامیان صهیونیست مجروح شدند، به بیمارستان انتقال یافتند. همچنین چندین نفر نیز به‌دلیل استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شدند که به‌صورت میدانی تحت‌درمان قرار گرفتند. درحالی‌که در اخبار ابتدایی از حادثه دیروز، آمار شهدا دو نفر اعلام شده بود وزارت بهداشت فلسطین عصر دیروز اعلام کرد که شمار شهدا به ۱۰ نفر افزایش یافته است.
طبق گزارش وزارت بهداشت فلسطین، این وزارتخانه، شمار مجروحان نیز به ۱۰۲ نفر افزایش یافته و حال شش تن از آنها وخیم گزارش شده است.

هشدار گروه‌های مقاومت

گروه‌های مقاومت فلسطین برای گرامیداشت یاد شهدای نابلس که به دست نظامیان رژیم‌صهیونیستی به شهادت رسیدند، امروز را عزای عمومی اعلام کردند و برای اعتصاب عمومی در این شهر فراخوان دادند.در همین زمینه ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین‌قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به صهیونیست‌ها نسبت به لبریز شدن صبر مقاومت غزه هشدار داد.سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین قسام طی توییتی دراین‌باره خاطرنشان کرد: مقاومت در غزه جنایات روزافزون دشمن علیه ملت‌مان در کرانه باختری اشغالی را زیر نظر دارد و صبر آن در حال تمام‌شدن است.پیش از این نیز طارق سلمی، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی سخنانی در واکنش به یورش نظامیان صهیونیست به نابلس و شهادت شش فلسطینی در جریان این تجاوز، مقاومت فلسطینی‌ها در این شهر را ستود و تاکید کرد که ملت فلسطین پشت مقاومت ایستاده‌اند و از آن حمایت می‌کنند. تشکیلات خودگردان فلسطین نیز نسبت به جنایات اخیر صهیونیست‌ها ساکت نماند و محمد اشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به حمله به نابلس، تأکید کرد که این اقدامات پلیس رژیم‌صهیونیستی «تروریسم‌دولتی» و هدفش سرپوش گذاشتن بر مشکلات داخلی رژیم است. خبرگزاری وفا گزارش کرد، اشتیه، تجاوز دیروز را تروریسم سازمان‌یافته توصیف کرد که اسرائیل از طریق آن تلاش می‌کند بحران داخلی خود را به میان فلسطینی‌ها منتقل کند. سازمان ملل باید سیاست استاندارد دوگانه را متوقف کند، زیرا سبب می‌شود اسرائیل تجاوزش به ملت فلسطین را ادامه دهد.

هراس صهیونیست‌ها

وزیر امنیت داخلی رژیم‌صهیونیستی از ترس حملات مبارزان فلسطینی، به پلیس این رژیم دستور داد که آتش‌بازی را ممنوع اعلام کند. به گزارش خبرگزاری سما، ایتامار بن گویر در جلسه ارزیابی اوضاع امنیتی در چارچوب آمادگی پلیس صهیونیستی برای درگیری‌های احتمالی با فلسطینی‌ها در ماه مبارک رمضان در قدس اشغالی، خواستار قراردادن وسایل آتش‌بازی و ترقه در فهرست موادمنفجره شد. هدف از این اقدام، ممانعت از به‌کارگیری وسایل آتش‌بازی در درگیری با نیروهای صهیونیستی در مناطق مختلف است.براساس این گزارش، استفاده از این وسایل که مصداق موادمنفجره هستند، مجازات شدیدی در پی خواهد داشت.این درحالی‌است که جوانان فلسطینی درحال‌حاضر برای مقابله با یورش نیروهای صهیونیستی به مناطق مختلف، حتی از وسایل آتش‌بازی هم استفاده می‌کنند.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها